عنوان | جو عاطفی خانواده و بیصداقتی تحصیلی: نقش واسطهای خودپنداشت تحصیلی |
تعداد صفحات | 12 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه روانشناسی تحولی (مصوب دانشگاه آزاد) سال 16 پیاپی 61 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1398 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 108-97 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | جو عاطفی خانواده خودپنداشت دانشآموزان دوره ابتدایی جو خانواده فسا (شهرستان) بیصداقتی تحصیلی جو عاطفی خودپنداشت تحصیلی |
چکیده |
هدف این پژوهش تعیین نقش واسطهای خودپنداشت تحصیلی در ارتباط بین جو عاطفی خانواده و بیصداقتی تحصیلی بود. شرکتکنندگان پژوهش 209 (96 دختر و 113 پسر) دانشآموز دوره ابتدایی شهر فسا بودند که به شیوه نمونهبرداری تصادفی خوشهای انتخاب شدند و به مقیاس جو عاطفی خانواده هیل برن (1964)، سیاهه خودپنداشت تحصیلی چن و تامپسون (2004) و مقیاس بیصداقتی تحصیلی مککیب و تروینییو (1996) پاسخ دادند. به منظور بررسی فرضیههای پژوهش از مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که جو عاطفی خانواده از طریق خودپنداشت تحصیلی، پیشبینیکننده بیصداقتی تحصیلی است. یافتههای این پژوهش نشاندهنده اهمیت توجه به نقش جو عاطفی خانواده و خودپنداشت تحصیلی در بیصداقتی تحصیلی دانشآموزان است. |
کد مقاله | 36902 |
تعداد بازدید | 197 |
|