• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رابطه رسانه‌ای شدن زندگی روزمره و سلامت خانواده
تعداد صفحات 36
نویسنده منصوره تبریزی
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات رسانه‌های نوین - دانشگاه علامه طباطبایی - علمی پژوهشی سال 5 پیاپی 18
تاریخ انتشار تابستان - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 202-167
زبان فارسی
کلید واژه تلویزیون  خانواده‌های تهرانی  اینترنت  ماهواره  سلامت خانواده  تهران  زندگی روزمره  مصرف رسانه‌ای  تأثیر رسانه  شبکه‌های ماهواره‌ای  رسانه‌ای شدن خانواده  رسانه‌های جمعی  برنامه‌های ماهواره‌ای  استفاده از ماهواره  رسانه‌های داخلی  رسانه‌های خارجی  شبکه‌های تلویزیون ماهواره‌ای  برنامه‌های تلویزیونی  استفاده از رسانه  رسانه‌ای شدن  رسانه‌ای شدن زندگی روزمره  رسانه‌ای شدن تعاملات  رسانه‌ای شدن زمان  رسانه‌ای شدن مکان  رسانه‌ای شدن هویت  تلویزیون داخلی  
چکیده خانواده یکی از مهم‌ترین واحدهای اجتماعی است و حفظ سلامت آن در سلامت جامعه و اعضای آن تأثیر بسزایی دارد. رسانه‌ای شدن زندگی روزمره فرآیندی است که به پیوند مداوم زندگی روزمره فرد با رسانه‌ها اشاره دارد، فرآیندی که می‌تواند سلامت خانواده را متأثر سازد. بر این اساس، در این تحقیق با تمرکز بر 530 خانواده تهرانی دارای فرزند، و با استفاده از روش پیمایش، رابطه رسانه‌ای شدن زندگی روزمره و سلامت خانواده (شامل پنج بعد)، و تأثیر میزان مصرف هر یک از سه رسانه تلویزیون داخلی، شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت بر این رابطه مورد پرسش قرار گرفت. نتایج تحقیق حاکی از آنند که رسانه‌ای شدن زندگی روزمره رابطه معنادار معکوسی با سلامت خانواده دارد و این رابطه معکوس در ابعاد ارتباطی و فرآیندی سلامت خانواده نمود دارد. در تحلیلی جزئی‌تر، دو بعد رسانه‌ای شدن هویت و رسانه‌ای شدن تعاملات همبستگی منفی با شاخص کل سلامت و با سلامت ارتباطی خانواده داشته‌اند. همچنین میزان مصرف اینترنت و استفاده از ماهواره با افزایش رسانه‌ای شدن از سلامت خانواده کاسته‌اند و استفاده از تلویزیون داخلی نقشی در فرآیند رسانه‌ای شدن نداشته است.

کد مقاله 36856
تعداد بازدید 193

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397