چکیده
|
در اين مقاله عوامل مؤثر بر هويت اجتماعي زنان كه به شيوه پيمايش انجام شده مورد بررسي قرار گرفته است. اطلاعات لازم از طريق پرسشنامه از يك نمونه 410 نفري از بين زنان 18 تا 64 ساله شهر شيراز كه به صورت تصادفي انتخاب شده اند, جمع آوري گرديده است.\r\n\r\n در اين بررسي از نظريه آنتوني گيدنز جهت تبيين هويت اجتماعي زنان استفاده شده است. طبق اين نظريه شاخص هايي نظير اعتماد به نفس, گستره شبكه ارتباطي افراد, ميزان رضايت از خود در اجتماع و ميزان عقلانيت, عوامل مؤثر بر شكل گيري هويت اجتماعي مي باشند. لازم به ذكر است كه هويت اجتماعي خود از پنج بخش هويتي: هويت ديني, قومي, ملي, گروهي و جنسي تشكيل شده است.\r\n\r\nنويسنده در اين مقاله موضوعاتي را بررسي كرده است كه عبارتند از: ره يافت جامه شناختي, چارچوب نظري(تئوري آنتوني گيدنز) , متغيرهاي مستقل و وابسته, فرضيات تحقيق, روش شناسي تحقيق, ابزار سنجش, تعريف مفاهيم, پايايي ابزار سنجش, روش هاي تجزيه و تحليل اطلاعات, يافته هاي تحقيق, رگرسيون چند متغيره و بحث و نتيجه گيري.
|