عنوان
|
تحلیل بازاریابی آموزشهای فناوری اطلاعات بانوان استان مازندران |
تعداد صفحات
|
18 |
نویسنده
|
ترانه عنایتی - علیرضا عالیپور |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری - علمی تخصّصی سال 10 شماره 1 پیاپی 37 |
تاریخ انتشار
|
پائیز - 1398 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
80-63 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
زنان شاغل اشتغال زنان فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی بازاریابی زنان و فناوری اطلاعات آموزش زنان زنان مازندران مازندران آموزشهای فناوری اطلاعات
|
چکیده
|
هدف از انجام این پژوهش، بررسی وضعیت بازاریابی آموزشهای فناوری اطلاعات ویژه بانوان استان مازندران بود. جامعه مورد مطالعه، شامل اطلاعات مرتبط با زنانی است که طی سالهای 1392 الی 1396، آموزشهای فناوری اطلاعات را در اداره کل آموزش فنی و حرفهای استان مازندران را گذراند. آمار مذکور از واحد مشاوره و رهگیری اشتغال اداره کل آموزش فنی و حرفهای مازندران، اطلاعات زنان شاغل آموزش دیده در حوزه فناوری اطلاعات مورد رصد قرار گرفتند. در مرحله بعد با استفاده از نظرات 50 نفر از خبرگان؛ تجزیه و تحلیل SWOT در راستای بازاریابی آموزشهای فناوری اطلاعات بانوان استان مازندران انجام گرفت. یافتههای تحقیق با در نظر گرفتن ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و عوامل خارجی؛ 2 راهبرد اصلی در کنار 5 سیاست ارائه گردید؛ این راهبردها شامل: راهبرد 1: توسعه آموزش دورههای جدید مهارت محوری فناوری اطلاعات (همراه با سیاستهای اجرای دوره های جدید آموزشی برای فناوری اطلاعات ویژه بانوان و تدوین برنامه درسی دورههای کوتاه مدت در حوزه فناوری اطلاعات در مازندران)؛ راهبرد 2: توسعه فرهنگ و آموزش کسب و کار اینترنتی (همراه با سیاستهای در نظرگفتن محتوای اشتغال بازار فناوری اطلاعات در کتب درسی دوره متوسطه اول و دوم، پیادهسازی دوره های آموزشی کارآفرینی در فناوری اطلاعات و برنامه ریزی عملی صدا و سیما از ورود بانوان به بازار فناوری اطلاعات) بودند.
|