عنوان | طراحی الگوی آمیخته بازاریابی لیگ برتر فوتسال بانوان با تأکید بر عوامل محیطی و راهبردهای عمومی پورتر |
تعداد صفحات | 16 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه مدیریت و توسعه ورزش - دانشگاه گیلان سال 8 شماره 2 پیاپی 18 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1398 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 190-175 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | ایران ورزش زنان عوامل محیطی بازاریابی طراحی الگو بازاریابی ورزشی بازاریابی ورزشی بانوان فوتسال فوتسال بانوان لیگ برتر آمیخته بازاریابی راهبردهای عمومی پورتر |
چکیده |
هدف: هدف از این پژوهش طراحی الگوی بازاریابی لیگ برتر فوتسال بانوان ایران میباشد. روش شناسی: این تحقیق از انواع تحقیقات کاربردی و از نوع توصیفی همبستگی است که اطلاعات مورد نیاز آن از طریق مطالعات کتابخانه ای و پرسشنامه محقق ساخته با 88 سوال پنج گزینه ای لیکرتی در سه بعد عوامل محیطی، استراتژی و آمیخته و با 12 متغیر بدست آمد. جامعه آماری ذینفعان فوتسال بانوان بودند و نمونه پژوهش از طریق نمونه گیری در دسترس و تصادفی از بین افراد جامعه تحقیق انتخاب شد که تعداد 185 پرسشنامه جمعآوری شد. داده ها با استفاده از نرمافزار 19 SPSS و Smart PLS تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: یافتهها نشان داد که بین عوامل محیطی با آمیخته بازاریابی و راهبردهای عمومی پورتر با آمیخته بازاریابی به صورت مستقیم رابطه معنیداری وجود دارد و همچنین رابطه بین عوامل محیطی و آمیخته بازاریابی در صورت وجود متغیر میانجی راهبردهای عمومی پورتر به صورت غیر مستقیم معنیدار شد. نتیجهگیری: در جمعبندی این پژوهش باید گفت که بر اساس مدل تاییده شده آمیخته بازاریابی از راهبردهای عمومی پورتر و نیز عوامل محیطی تاثیر میپذیرد که نشان از توجه به این متغیرها به صورت همه جانبه است. در حال حاضر بهترین گزینه را در بازاریابی لیگ برتر فوتسال بانوان، میتوان استفاده از بهسازی نیروهای انسانی داخل با نیروهای موفق ورزش زنان کشورهای اسلامی پیشنهاد کرد. |
کد مقاله | 36673 |
تعداد بازدید | 141 |
|