عنوان | نقش واسطهای مسئولیتپذیری در رابطه با عملکرد خانواده و خودکارآمدی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت |
تعداد صفحات | 18 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه زن و جامعه (جامعهشناسی زنان سابق) سال 10 شماره 3 پیاپی 39 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1398 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 144-127 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | دانشجویان دختر سنجش خانواده عملکرد خانواده مسئولیتپذیری دانشگاه آزاد اسلامی خودکارآمدی خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت مرودشت (شهرستان) دانشجویان کارشناسی |
چکیده |
هدف اصلی از انجام این پژوهش، نقش واسطه ای مسئولیت پذیری در رابطه با عملکرد خانواده و خود کارآمدی دانشجویان دختر بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی در سال تحصیلی 96- 95 دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت بوده است. نمونه ای با حجم 235 نفر بر اساس روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای انتخاب از بین هر یک از دانشکده ها شد. ابزارهای این پژوهش، پرسش نامه خود کارآمدی، پرسشنامه مقیاس سنجش مسئولیت پذیری کالیفرنیا و مقیاس سنجش خانواده که پس از محاسبه روایی و پایایی، بین افراد نمونه توزیع گردید. نتایج تحلیل مسیر نشان دهنده این موارد بود: 1- خود کارآمدی تحصیلی، پیش بینی کننده مثبت و معنی دار خانواده دانشجویان می باشد؛ 2- خود کارآمدی تحصیلی، پیش بینی کننده مثبت و معنی دار مسئولیت پذیری می باشد؛ 3- مسئولیت پذیری با کنترل خود کارآمدی، پیش بینی کننده مثبت و معنی دار عملکرد خانواده دانشجویان می باشد؛ 4- مسئولیت پذیری نقش واسطه ای در ارتباط بین خود کارآمدی و عملکرد خانواده دانشجویان دارد. |
کد مقاله | 35583 |
تعداد بازدید | 198 |
|