عنوان | آموزش گروهی فرزندپروری مثبت جهت تقویت خوداثربخشی مادران |
تعداد صفحات | 11 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه تعالي باليني - دانشگاه علوم پزشکی مازندران شماره 4 پیاپی 22 |
تاریخ انتشار | بهار - 1398 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 28-18 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | فرزندپروری آموزش مادران آموزش گروهی خوداثربخشی فرزندپروری مثبت آموزش فرزندپروری خوداثربخشی مادر |
چکیده |
با به دنیا آمدن کودکان بنیان خانواده نیازمند تغییرات اساسی خواهد شد والدین خصوصاً مادران بایستی در راستای بهکارگیری نحوه فرزندپروری مؤثر گام بردارند تا با تقویت خوداثربخشی راهکارهای تربیتی کودک را به بهترین شکل عملی نمایند و در مسیر رشد و تکامل پا به پای کودکان قدم بردارند. بر این اساس مطالعه حاضر با هدف بررسی روش آموزش گروهی فرزندپروری بهعنوان مسیری در راستای خود اثربخشی مادران صورت گرفته است. مطالعه مروری حاضر، از طریق جستجو در مجلات، بررسی در پایگاه اطلاعاتیGoogle Scholar ، Scopus ، Iran index، ISI ، Pubmed، Elsevier ، Proquest، در محدوده سالهای 2000-2018 استفاده شد. جستجوی مقالات با استفاده از کلیدواژه های آموزشی گروهی، فرزندپروری، خود اثربخشی مادر، فرزندپروری مثبت صورت گرفته است. حاصل جستجو اولیه 145 مقاله بوده است که پس از غربالگری عناوین چکیده ها، 48 مقاله انتخاب و در نهایت 37 مقاله واجد معیارها ورود به مطالعه داشتهاند. نتایج یافتهها نشان داد که مادران بهعنوان نزدیکترین فرد به کودک نیازمند دریافت آموزش و ارتقای دانش، آگاهی و مهارت در راستای نحوه فرزندپروری میباشند. بنابراین با بهکارگیری روشهای مؤثر آموزشی خصوصاً آموزش گروهی میتوان رویکرد فرزندپروری مثبت را در خانوادهها ارتقا داد. |
کد مقاله | 34578 |
تعداد بازدید | 199 |
|