عنوان | رابطه بین تکنولوژی و جذب حامیان مالی در ورزش بانوان شهر تهران |
تعداد صفحات | 6 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه مديريت ارتباطات در رسانه هاي ورزشي - دانشگاه پيام نور سال 6 شماره 2 پیاپی 22 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1397 |
درجه علمی | علمی - ترویجی |
محدوده صفحات | 54-49 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | ورزش زنان تهران فناوری تأمین مالی حامیان مالی |
چکیده |
هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش تکنولوژی بر روی تأمین مالی ورزش بانوان شهر تهران است. روش پژوهش، توصیفی- همبستگی است که به شکل میدانی انجام شد. همچنین پژوهش، از لحاظ هدف جزء پژوهشهای توسعهای-کاربردی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه مدیران و مالکان باشگاه های ورزشی شهر تهران هستند. نمونهگیری به تعداد قابل کفایت از اعضای جامعه آماری به نسبت بخشها و تخصص های مختلف از روش هدفمند و در دسترس نمونه انتخاب شد. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و روایی پرسشنامه توسط صاحبنظران (12 نفر)، تأیید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (0/94) محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آماری توصیفی و جهت مشخص کردن توزیع داده ها از آزمون کلموگروف- اسمیرنف با استفاده از نرمافزار SPSS24 انجام شد. یافته ها نشان داد که بین شبکه های مجازی، شبکه های تلویزیونی، شبکه های ماهوارهای، رسانه های دیجیتال، تبلیغات الکترونیکی و در نهایت بین تکنولوژی و جذب حامیان مالی در ورزش بانوان شهر تهران ارتباط معنادار وجود دارد. با توجه به یافتههای پژوهش میتوان نتیجه گرفت که پوشش رسانهای گوناگون در جذب بخش خصوصی جهت سرمایهگذاری در ورزش قهرمانی بانوان دارای اهمیت زیادی است و توجه رسانه ها به علائم تبلیغاتی حامیان مالی و تحت پوشش قرار دادن رویدادها و ورزشهای مختلف در برگزاری رویداد نیز در جذب حامیان مالی مؤثر است. |
کد مقاله | 34490 |
تعداد بازدید | 242 |
|