چکیده
|
نگارنده مي كوشد در يك بررسي آماري و مقايسه اي سهم دختران در آموزش و پرورش 25 سال گذشته جمهوري اسلامي ايران را مشخص كند. وي ابتدا به ضرورت آموزش دختران دلائل و تاريخچه بين المللي آن پرداخته و سپس وضعيت آموزشي دانش آموزان دختر در كشورهائي مانند چين, ژاپن, پاكستان, تركيه, مصر و استراليا بررسي كرده و سپس آموزش و پرورش جمهوري اسلامي ايران و گزارش آماري آن در مناطق مختلف از جمله در بين زنان عشاير مورد تحليل قرار داده است.\r\n\r\nدر ادامه به تبيين علل و عوامل بازدارنده دختران از آموزش و راهبردها و راهكارهاي عملي, رفع چالش ها و تنگناها و عملكرد دولت در زمينه توسعه مشاركت اجتماعي - فرهنگي زنان پرداخته است.
|