• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مؤلفه‌های مشارکت والدین در برنامه‌های درسی دوره ابتدایی با تأکید بر عنصر ارزشیابی
تعداد صفحات 20
نویسنده قهرمان مددلو - زهره سعادتمند - محمدحسین یارمحمدیان
مشخصات نشریه فصلنامه علوم اجتماعی - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شوشتر - مصوب دانشگاه آزاد سال 12 شماره 4 پیاپی 43
تاریخ انتشار زمستان - 1397
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 100-81
زبان فارسی
کلید واژه ارزشیابی  مشارکت والدین  مشارکت والدین در فعالیت‌های مدرسه  خانواده  برنامه‌های درسی  مشارکت والدین در مدرسه  دوره ابتدایی  برنامه درسی دوره ابتدایی  
چکیده هدف این پژوهش تعیین مولفه های برنامه درسی مبتنی بر مشارکت والدین در دوره ابتدایی با توجه به عنصر ارزشیابی می باشد. جامعه آماری تحقیق صاحب نظران برنامه درسی می باشند که در کار تالیف برنامه های درسی فعالیت می نمایند روش پژوهش با توجه به موضوع و ماهیت آن روش دلفی می باشد. روش نمونه گیری در بخش کیفی از نوع گلوله برفی‌ و حجم آن بر اساس قانون اشباع در تحقیقات کیفی بوده که در نفر چهاردهم به اشباع رسید. روش جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بوده که در بخش کیفی‌ از پرسشنامه بدون ساختار و در بخش‌کمی از پرسشنامه ساختارمند استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها در بخش‌کیفی از روش رتبه بندی و چارک سوم به عنوان ملاک توافق و در بخش کمی‌ از ضریب هماهنگی کندال برای تعیین توافق بین نظرات خبرگان استفاده گردید. با توجه به یافته های تحقیق مولفه های مشارکت والدین در برنامه های درسی دوره ابتدایی با توجه عنصر ارزشیابی عبارت از: مشارکت در ارزشیابی برای جمع آوری اطلاعات، مشارکت در ارزشیابی‌ اهداف نگرشی، مساعدت در جمع‌آوری ‌ونگه‌داری پوشه کار فراگیران، مشارکت از طریق حضور منظم و مستمر والدین در مدرسه، مشارکت در ارزشیابی فعالیتهای خارج از مدسه، احترام و پای بندی به نتایج‌ ارزشیابی های مدرسه، فراهم کردن زمینه های تشویق معلمان‌ و فراگیران، مشارکت در فراهم سازی فضای‌عاطفی‌مناسب‌ در جلسات‌ ارزشیابی، کمک‌به معلمان در شناسایی نقاط قوت و ضعف فراگیران. نتیجه اینکه‌ توجه و بکار گیری این مولفه‌ها زمینه مشارکت والدین را در برنامه های درسی دوره ابتدایی با توجه به عنصر ارزشیابی فراهم نموده و به تولید برنامه های پویا و سازنده کمک نماید.

کد مقاله 33971
تعداد بازدید 215

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397