عنوان | بررسی نگرش نسبت به یادگیری درس زبان انگلیسی دانشآموزان شهر چابهار: نقش یکزبانه، دوزبانه و جنسیت |
تعداد صفحات | 14 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهشهای زبانشناختي در زبانهای خارجی - دانشگاه تهران شماره 2 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1398 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 492-479 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | بلوچ موفقیت تحصیلی دانشآموزان دختر دبیرستانی نگرش دانشآموزان دختر دانشآموزان دبیرستانی زبان انگلیسی دوزبانگی دانشآموزان دوم دبیرستان دانشآموزان پسر دبیرستانی یادگیری زبان انگلیسی نگرش دختران فارس نگرش پسران یکزبانگی دانشآموزان دوزبانه دانشآموزان یکزبانه دوزبانه تکزبانه نگرش دانشآموزان پسر دیدگاه دانشآموزان چابهار (شهرستان) |
چکیده |
چگونگی ارتباط میان دوزبانگی و تعلیم و تربیت از موضوعات مهمی است که امروزه سیاستگذاران آموزشی، روانشناسان و معلمان با آن مواجه هستند. پژوهش حاضر با هدف بررسی نگرش نسبت به یادگیری درس زبان انگلیسی دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر چابهار طراحی و اجرا شد. این پژوهش توصیفی و از نوع علی- مقایسهای است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر چابهار مشغول به تحصیل در سال 93-92 میباشد که بهصورت نمونهگیری طبقهای برابر تعداد 240 دانشآموز (120 فارس و 120 بلوچ) مورد مطالعه قرار گرفتند. جمعآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه نگرش گاردنر انجام شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آزمون آماری تی مستقل و رگرسیون گامبهگام با کمک نرمافزار spss استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که بین نگرش نسبت به یادگیری درس زبان انگلیسی دانشآموزان یکزبانه و دوزبانه و دانشآموزان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود ندارد. نتایج حاصل از رگرسیون نیز نشان داد نگرش پیشبینیکننده موفقیت تحصیلی است. |
کد مقاله | 33829 |
تعداد بازدید | 227 |
|