عنوان
|
تأثیر شایستگیهای تجارت اجتماعی بر تمایل رفتار خرید زنان مسلمان (مطالعه موردی: کاربران طیف زن در شبکههای اجتماعی) |
تعداد صفحات
|
21 |
نویسنده
|
عباس خدادادی - مصطفی شاکریان - مریم معظمی گودرزی - امیر ابراهیم پور آزادبنی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه مديريت كسب و كار نوآورانه - مصوب دانشگاه آزاد پیاپی 42 |
تاریخ انتشار
|
تابستان - 1398 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
21-1 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
زن مسلمان شبکههای اجتماعی شبکههای اجتماعی مجازی رسانههای اجتماعی شبکههای مجازی رفتار خرید تلگرام کاربران زن اینستاگرام واتس اپ خرید زنان تجارت اجتماعی
|
چکیده
|
شایستگی های تجارت اجتماعی میتواند رفتار خرید زنان مسلمان را افزایش و بهبود بخشد. هدف از اجرای این پژوهش تاثیر شایستگی های تجارت اجتماعی بر رفتار خرید زنان است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است و بر اساس روش، توصیفی- پیمایشی است. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، 384 نفر از زنانی که حداقل یکبار از طریق شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام، واتس آپ خرید داشته اند. با روش نمونه گیری در دسترس، پرسشنامه را تکمیل کرده اند. برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از نرم افزار SPSS و Smart PLS استفاده شده است. همه فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار گرفته است و تاثیر شایستگی های تجارت اجتماعی بر رفتار خرید زنان مسلمان، تاثیر حضور اجتماعی بر رفتار خرید زنان مسلمان، تاثیر ارتباط با خریداران بر رفتار خرید زنان مسلمان، تاثیر ارتباط با فروشندگان بر رفتار خرید زنان مسلمان، تاثیر گروه ها و جوامع مجازی بر رفتار خرید زنان مسلمان، تاثیر حمایت اطلاعاتی بر رفتار خرید زنان مسلمان، تاثیر حمایت عاطفی بر رفتار خرید زنان مسلمان، تاثیر سفارشی سازی بر رفتار خرید زنان مسلمان و تاثیر قابلیت استفاده بر رفتار خرید زنان مسلمان، به اثبات رسید. این پژوهش نشان داد که شایستگیهای تجارت اجتماعی با تاثیر بر رفتار خرید زنان مسلمان، بر درک بهتر استفاده از تجارت اجتماعی در بین زنان مسلمان باعث افزایش رضایت، وفاداری و اعتماد آنها از مولفه های تجارت اجتماعی گردید.
|