• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی تأثیر اشراف اطلاعاتی ناجا در پیشگیری از قاچاق زنان و دختران در سال‌های 1392 تا 1397
تعداد صفحات 11
نویسنده سعید عطازاده - علیرضا نجفی - حسین موسوی
مشخصات نشریه دوفصلنامه پژوهش‌هاي انتظامی اجتماعي زنان و خانواده - دانشگاه علوم انتظامي امين شماره 1 پیاپی 12
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 47-37
زبان فارسی
کلید واژه قاچاق زنان  قاچاق انسان  قاچاق زنان و دختران  پیشگیری از جرم  پلیس  جرایم سازمان یافته  ناجا  پیشگیری از قاچاق زنان  اشراف اطلاعاتی ناجا  کنترل تردد  
چکیده زمینه و هدف: قاچاق یکی از جرایم سازمان‌یافته در سطح جهان است. این پژوهش با هدف بررسی تأثیر اشراف اطلاعاتی ناجا در پیشگیری از قاچاق زنان و دختران در سال‌های 1392 تا 1397، انجام شده است.
روش: روش تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ شیوه اجرا پیمایشی است. ابزار سنجش پرسشنامه محقق‌ساخته است. جامعه آماری تحقیق، نخبگان، کارشناسان علوم سیاسی و جامعه‌شناسی، مسئولان، مدیران و کارمندانی است که با که با موضوع قاچاق زنان آشنایی دارند. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران، 254 تعیین شد. متغیر وابسته‌ تحقیق، میزان قاچاق زنان و دختران است که سعی شده اثرات متغیرهای مستقل اشراف اطلاعاتی ناجا بر آن مورد سنجش قرار گیرد.
یافته‌ها: بیش از نیمی از پاسخگویان (5/53 درصد) معتقدند که میزان تأثیر کنترل تردد زنان و دختران بدون خانواده بر میزان قاچاق زنان و دختران زیاد است.
نتایج: میزان کنترل تردد زنان و دختران بدون خانواده قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده میزان قاچاق زنان و دختران است. تأثیر مستقیم منفی رصد و کنترل تردد زنان مطلقه کثیرالمسافرت بر میزان قاچاق زنان و دختران در مرتبه دوم قرار دارد. متغیر میزان گسترش شبکه منابع و مخبرین با دارا بودن ضعیف‌ترین ضریب حاکی از تأثیر مستقیم منفی این متغیر در میزان قاچاق زنان و دختران است.

کد مقاله 33781
تعداد بازدید 240

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397