• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان شبکه‌های اجتماعی مجازی و شکل‌گیری تصویر ذهنی زنان از بدنشان
تعداد صفحات 24
نویسنده مهران سهراب‌زاده - محسن نیازی - اعظم نژادی - هادی افرا
مشخصات نشریه فصلنامه زن و جامعه (جامعه‌شناسی زنان سابق) - دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت - علمی پژوهشی شماره 2 پیاپی 38
تاریخ انتشار تابستان - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 240-217
زبان فارسی
کلید واژه بدن زنان  تصویر بدنی  شبکه‌های اجتماعی  تصویر ذهنی بدنی  کاشان (شهرستان)  شبکه‌های اجتماعی مجازی  میزان استفاده  فیس‌بوک  گوگل‌پلاس  توییتر  شبکه‌های مجازی  رضایت از تصویر بدنی  تلگرام  اینستاگرام  واتس اپ  تصویر ذهنی زنان  مدرنیته متأخر  
چکیده ویژگی بازاندیشانه­ مدرنیته­ متأخر، موجب تغییر در حوزه ­های متعدد زندگی روزمره شده و از مهم‌ترین این حوزه ­ها مباحث مربوط به تکوین هویت و بدن است. یکی از عواملی که بستر مناسبی را برای بازاندیشی در خصوص بدن فراهم آورده، شبکه­ های اجتماعی مجازی هستند. بر این مبنا، هدف اصلی این مقاله، تبیین رابطه­ شبکه­ های اجتماعی مجازی و تصویر ذهنی زنان از بدنشان است. این مطالعه از نوع پیمایش بوده و از تکنیک پرسش­نامه برای جمع ­آوری داده ­ها استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق را کلیه­ زنان 20 تا 35 سال شهر کاشان در سال 1396 تشکیل می­دهند که از طریق نمونه ­گیری سهمیه ­ای و بر اساس مناطق پنج­گانه شهر کاشان با حجم نمونه 340 نفر مطالعه شده ­اند. یافته ­های تحقیق و نتایج فعالیت آماری مربوطه، رابطه مستقیم و معنادار میزان استفاده از شبکه­ های اجتماعی مجازی و تصویر ذهنی از بدن را در سطح اطمینان 95 درصد تأیید کرده ­اند. در انجام تحلیل رگرسیون چند متغیره رضایت از تصویر بدن در مجموع 6 متغیر استفاده از فیس‌بوک، توییتر، گوگل پلاس، واتس­آپ، تلگرام و ایستاگرام وارد معادله شدند که از بین متغیرهای 6 گانه­ فوق 2 متغیر فیس­بوک و ایستاگرام وارد شده در معادله در سطح آلفای 0.05 معنادار تشخیص داده شده و در معادله باقی مانده­ اند.

کد مقاله 33655
تعداد بازدید 134

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397