عنوان | رابطه سبکهای سهگانه دلبستگی با افسردگی و اضطراب در بین دانشآموزان دختر پایه هفتم و هشتم شهر تبریز |
تعداد صفحات | 25 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه زن و مطالعات خانواده - مصوب دانشگاه آزاد سال 11 پیاپی 40 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1397 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 189-165 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | دختران نوجوان افسردگی افسردگی دختران دانشآموزان دختر اضطراب افسردگی نوجوانان سبکهای دلبستگی دلبستگی دختران تبریز دانشآموزان پایه هفتم دانشآموزان نوجوان اضطراب نوجوانان دختران تبریزی دختران مقطع هفتم اضطراب دختران دانشآموزان پایه هشتم اضطراب دانشآموزان دانشآموزان دختر پایه هشتم |
چکیده |
هدف از مطالعه حاضر بررسی مقایسهای سبکهای سه گانه دلبستگی در نوجوانان دارای نشانههای درونیسازی افسردگی و اضطراب میباشد. از میان دانشآموزان دختر پایه هفتم و هشتم شهر تبریز تعداد 150 نفر با دامنه سنی 13-12 سال بعنوان گروه نمونه انتخاب شدند. برای انتخاب آزمودنیها از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای استفاده شد. والدین آزمودنیها و دانشآموزان، پرسشنامه اضطراب اسپنس (1998) را تکمیل کردند. سپس دانشآموزان پرسشنامه افسردگی نوجوانان کوتچر (2003) را تکمیل نمودند و در مرحله بعد پس از غربالگری آزمودنیها 50 نفر دانشآموز دارای نشانههای اضطرابی، 50 نفر دانشآموز دارای نشانههای افسردگی، 50 نفر دانشآموز عادی انتخاب و در مرحله آخر پرسشنامه روابط میانی دلبستگی هالپرن و کاپنبرگ (2006) را والدین 150 دانشآموز تکمیل نمودند. نتایج بررسی نشان داد سبکهای دلبستگی در بین دو گروه از نوجوانان تفاوت های معنی داری با هم دارند. |
کد مقاله | 33601 |
تعداد بازدید | 187 |
|