• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان اثربخشی درمان کوتاه مدت راه حل ‌محور بر تعارض کار خانواده کارکنان ناجا
تعداد صفحات 6
نویسنده عاطفه سامعه - غزال زندکریمی - میرسعید جعفری
مشخصات نشریه فصلنامه طب انتظامي شماره 3
تاریخ انتشار تابستان - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 142-137
زبان فارسی
کلید واژه تعارض کار خانواده  پلیس  تعارض خانواده با کار  درمان راه حل مدار  مرکزی (استان)  ناجا  روش درمانی کوتاه مدت راه حل محور  
چکیده اهداف: تعارض کار با خانواده نوعی از تعارض بین نقشـی اســت که فرد را بطور همزمان با تقاضای متفاوت و ناسازگار ناشــی از مسئولیت­های کاری و خانوادگی درگیر می­ســازد. بدین معنا که مشارکت در نقش خانوادگی به دلیل مشــارکت در نقش کاری دشوار و یا غیر ممکن است. این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی درمان کوتاه­ مدت راه­ حل محور بر تعارض کار – خانواده کارکنان پلیس ناجا انجام شد.
مواد و روش­ها: این پژوهش نیمه ‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون در بین کلیه کارکنان پلیس ناجای استان مرکزی در سال 1396 انجام شد. تعداد افراد شرکت کننده در این پژوهش 24 نفر بود که با روش نمونه­ گیری در دسترس از بین کارکنان پلیس ناجا انتخاب شدند. ابزار جمع ­آوری داده ­ها پرسشنامه تعارض کار- خانواده نت‌مه‌یر بود. گروه آزمایش تحت درمان کوتاه ­مدت راه­ حل محور قرار گرفتند؛ گروه کنترل در لیست انتظار قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ­ها از آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیره در قالب نرم افزار SPSS نسخه 21 استفاده شد.
یافته­ ها: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که با کنترل اثر پیش آزمون بین افراد گروه آزمایش و کنترل از نظر مولفه های تعارض کار- خانواده و خانواده- کار تفاوت معناداری وجود دارد ( ۰۱/۰ P < ).
نتیجه گیری: با استناد به یافته های حاصل از پژوهش می توان گفت که سازمان ها به خصوص مراکز نظامی می توانند به منظور کاهش تعارض کار - خانواده کارکنان از نتایج درمان کوتاه مدت راه حل محور بهره ببرند.

کد مقاله 33534
تعداد بازدید 229

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397