• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رابطه اجتناب تجربه‌ای، جو عاطفی خانواده و خودکنترلی با اعتیاد به بازی‌های آنلاین در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
تعداد صفحات 8
نویسنده آرش زندی پیام - ایران  داودی  - مهناز مهرابی زاده هنرمند
مشخصات نشریه فصلنامه آموزش و سلامت جامعه - دانشگاه علوم پزشکی همدان شماره 1
تاریخ انتشار بهار - 1395
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 35-28
زبان فارسی
کلید واژه اینترنت  اعتیاد به اینترنت  خودکنترلی  جو عاطفی خانواده  دانشگاه شهید چمران اهواز  جو خانواده   اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای  دانشجویان کارشناسی  اجتناب تجربه‌ای  استفاده مفرط از اینترنت  جو عاطفی  بازی آنلاین  رفتارهای اعتیادآور  اهواز (شهرستان)  
چکیده سابقه و هدف: اعتیاد به بازی­های آنلاین، به عنوان رفتاری وسواسی، افراطی، غیر قابل کنترل و از لحاظ جسمانی و روانی مخرب در نظر گرفته می شود. پژوهش حاضر به منظور تعیین رابطه اجتناب تجربه ای، جو عاطفی خانواده و خودکنترلی با اعتیاد به بازی های آنلاین در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز انجام گرفت.
مواد و روش ها: طرح پژوهش حاضر توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی می باشد که بر روی 200 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز که به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند، انجام شد. اطلاعات جمع آوری شده از طریق نرم افزار SPSS16 و با بکارگیری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون از نوع همزمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: طبق یافته ها، بین جو عاطفی خانواده و اعتیاد به بازی های آنلاین (r = 0.53 , P < 0.001) و همچنین بین اجتناب تجربه ای و اعتیاد به بازی های آنلاین (r = 0.27 , P < 0.001 ) همبستگی مثبت و معنادار و بین اعتیاد به بازی های آنلاین و خودکنترلی (r = -0.17 , P < 0.001) همبستگی منفی و معنادار وجود دارد. همچنین تجزیه و تحلیل رگرسیون نشان داد که جوعاطفی خانواده می­ تواند 28 درصد از واریانس اعتیاد به بازی های آنلاین را تبیین کند.
نتیجه گیری: با توجه به نتایج این پژوهش می توان با طراحی مداخلات مناسب از جمله آگاهی دادن به دانشجویان و دست اندرکاران در زمینه علائم و عواقب اعتیاد به بازی های آنلاین و سعی در جهت دهی صحیح استفاده از اینترنت در میان کاربران، به پیشگیری و کنترل موثر این اختلال پرداخت.

کد مقاله 33509
تعداد بازدید 198

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397