• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نگرش پدران نسبت به کودک آزاری در مراکز بهداشتی شهر تبریز
تعداد صفحات 10
نویسنده ملیحه اسدالهی - مهناز جبرئیلی - محمد اصغری جعفرآبادی - مرضیه حلاج
مشخصات نشریه فصلنامه پرستاری کودکان - انجمن علمی پرستاری ایران پیاپی 4
تاریخ انتشار تابستان - 1394
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 79-70
زبان فارسی
کلید واژه کودک آزاری  تبریز  نگرش پدران  
چکیده مقدمه: نگرش ها در شکل دهی به رفتارها تأثیر اساسی دارند. یکی از عوامل تعیین کننده رفتار والدین با فرزندانشان، نگرش آنها نسبت به رفتارهایشان با فرزندانشان است. این مطالعه با هدف تعیین نگرش پدران نسبت به کودک آزاری انجام شده است.
روش‌ : در این مطالعه مقطعی- توصیفی، داده ها با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخته دو قسمتی از 123 نفر از پدران مراجعه کننده به سیزده مرکز بهداشتی شهر تبریز که فرزند 2 تا 12 ساله داشتند، در طی بهمن و اسفند ماه 1392 جمع آوری شد.
یافته‌ها: آزمون T یک نمونه ای نشان داد میانگین نمره کل نگرش بطور معنی داری بالاتر از حد متوسط بود ( p < 0/001) . نتایج آزمون آنوا نشان داد بین میانگین نمره کل نگرش به کودک آزاری با وضعیت اقتصادی پدران، رابطه معنی دار وجود داشت ( p < 0/05). همچنین نمره نگرش در حیطه غفلت با سطح تحصیلات پدران رابطه معنی دار داشت ( p < 0/05).
نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد پدران با کودک آزاری مخالف بودند ولی با توجه به ارتباط بین نگرش پدران به کودک آزاری با تحصیلات و درآمد آنها، پدرانی که سطوح تحصیلی و میزان درآمد آنها پایین باشد، مستعد کودک آزاری هستند. لذا توجه به بهبود وضعیت معیشتی خانواده ها و فراهم آوردن شرایط تحصیل و آموزش افراد جامعه برای کاهش کودک آزاری ضروری است.

کد مقاله 33481
تعداد بازدید 239

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397