• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر عزت نفس و تعارض والد نوجوان دختران دوره متوسطه اول شهر تهران
تعداد صفحات 19
نویسنده سید ابوالقاسم مهری نژاد - نسترن صدری - لیلی رمضان ساعتچی - زینب غفاری
مشخصات نشریه فصلنامه اندیشه‌های نوین تربیتی - دانشگاه الزهرا، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - علمی پژوهشی شماره 1
تاریخ انتشار بهار - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 205-187
زبان فارسی
کلید واژه دختران نوجوان  روابط نوجوان با والدین  عزت نفس دختران  نوجوانان تهرانی  تهران  مهارت‌های زندگی  آموزش مهارت‌های زندگی  دانش‌آموزان دختر دبیرستانی  دختر سال اول دبیرستان  رابطه والد فرزند  عزت نفس نوجوانان  عزت نفس  نوجوانان دختر دبیرستان تهران  تعارض والد نوجوان  مهارت‌های زندگی دانش آموزان   تعارض نوجوان با والدین  دانش‌آموزان پایه هفتم  منطقه 3 تهران  دوره اول متوسطه  دختران مقطع هفتم  دانش‌آموزان پایه هشتم  دانش‌آموزان دختر پایه هشتم  منطقه 7 تهران  
چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر عزت نفس و تعارض والد-نوجوان در میان دختران دوره‌ی متوسطه‌ی اول شهر تهران صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول (پایه های 7 و 8) مناطق 7 و 3 تهران است که در سال تحصیلی 95-94 مشغول به تحصیل بودند. پس از اجرای پرسشنامه‌ی عزت نفس کوپر اسمیت (1954) و پرسشنامه تعارض نوجوان با والدین (نسخه کوتاه CBQ)( 1979)، 30 نفر واجد شرایط به صورت در دسترس انتخاب شدند و به طور تصادفی در گروه آزمایش یا کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش طی 8 جلسه تحت آموزش مهارت های زندگی قرار گرفت؛ در حالی که در این زمان، گروه کنترل هیچ آموزشی دریافت نکرد. داده‌ها با استفاده از تحلیل واریانس یک راهه مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد آموزش مهارت های زندگی منجر به افزایش عزت نفس و کاهش تعارض والد-نوجوان گردیده است. می‌توان نتیجه گرفت که ارتقای مهارت های زندگی در دوره‌ی نوجوانی می‌تواند در بهبود عزت نفس دختران و تعارض‌های آن‌ها با والدینشان مؤثر باشد.

کد مقاله 32961
تعداد بازدید 219

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397