• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش کودکان در فرایند تصمیم‌گیری خرید خانواده‌ها
تعداد صفحات 18
نویسنده حجت وحدتی - هادی موسوی‌نژاد - افشین بازگیر
مشخصات نشریه فصلنامه پژوهش‌های روان‌شناسی اجتماعی (مصوب وزارت علوم) پیاپی 30
تاریخ انتشار تابستان - 1397
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 54-37
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  تصمیم‌گیری  تصمیم‌‌گیری در خانواده  سن  قزوین (شهرستان)  تصمیم‌گیری‌های خانوادگی  فرآیند تصمیم‌گیری  تصمیم‌گیری خرید  رگرسیون ترتیبی  خرید خانواده  طبقه کالا  کودکان   
چکیده هدف:هدف این پژوهش بررسی نقش کودکان در فرایند تصمیم­ گیری خرید خانواده با توجه به هشت طبقه مختلف محصول و سه زیرتصمیم خرید بود.
روش: این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر جمع­ آوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه والدین دارای کودک 5 تا 13 سال در سطح شهر قزوین بوده که براساس فرمول کوکران در جامعه آماری نامحدود، 196 نفر به عنوان حجم نمونه توسط پرسشنامه مورد پیمایش قرار گرفتند. برای بررسی ارتباط بین متغیرهای مستقل پژوهش و درک تأثیر کودکان در تصمیم‌گیری خرید محصول نیز از رگرسیون ترتیبی به کمک نرم‌افزار اس­ پی­ اس­ اس بهره گرفته شد.
یافته­ ها: بر اساس یافته­ های پژوهش کودکان بسته به زیرتصمیم­های خرید می­توانند، تأثیرات متفاوتی داشته باشند؛ کودکانی که نقش آغازکننده دارند، نسبت به کودکان فاقد این نقش، تأثیر بیشتری بر زیرتصمیم­ها دارند. همچنین، نتایج نشان داد که کودکان بر روی فرایند تصمیم­ گیری خرید خانواده، به ویژه خرید محصولاتی که استفاده شخصی داشته و ریسک مالی کمی نیز به همراه دارد، تأثیر بیشتری دارند. علاوه ­بر این، نتایج حاکی از تأثیر بیشتر کودکان بزرگ‌تر نسبت به کودکان کوچک‌تر است و در این میان، جنسیت کودکان تأثیر چندانی بر تصمیم­ گیری خانواده ندارد.
نتیجه­ گیری: به طور کلی، نتایج این پژوهش نشانگر اهمیت نقش کودکان در تصمیم­ گیری خرید خانواده­ ها می‌باشد و می­ تواند به سازمان­ها بینشی جدید برای طراحی و جایگاه­ یابی اثربخش محصولات خود با تمرکز بر نقش مهم کودکان ارائه ­دهد.

کد مقاله 32456
تعداد بازدید 183

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397