• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رابطه الگوهای ارتباطی، انعطاف‌پذیری و انسجام خانواده با جرأت‌ورزی دانش‌آموزان دختر
تعداد صفحات 19
نویسنده همایون هارون رشیدی - کبری کاظمیان مقدم
مشخصات نشریه فصلنامه فرهنگي تربيتي زنان و خانواده (فرهنگی - دفاعی زنان و خانواده سابق) - مركز مطالعات زنان و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) - علمی پژوهشی سال 13 پیاپی 44
تاریخ انتشار پائیز - 1397
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 183-165
زبان فارسی
کلید واژه دانش‌آموزان دختر  انسجام خانواده  انعطاف‌پذیری خانواده  الگوی ارتباطی  دانش‌آموزان دختر دبیرستانی  جرأت ورزی  انعطاف‌پذیری  دانش‌آموزان دوم دبیرستان  اندیمشک (شهرستان)  الگوی ارتباطی خانواده  
چکیده هدف این پژوهش بررسی رابطه الگوهای ارتباطی، انعطاف‌پذیری و انسجام خانواده با جرأت‌ورزی دانش‌آموزان دختر مقطع دوم متوسطه شهر اندیمشک بود. روش پژوهش همبستگی است. جامعه آماری شامل تمامی دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر اندیمشک و نمونه پژوهش شامل 313 نفر از این دانش‌آموزان بودند که با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای اندازه­ گیری متغیرها از پرسشنامه‌های الگوهای ارتباطی خانواده (ریچی و فیتزپاتریک، 1998)، انعطاف­ پذیری خانواده (شاکری، 1382)، انسجام خانواده (سامانی، 1381) و جرأت‌ورزی (ریچی و گمبریل، 1966) استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین الگوهای ارتباطی، انعطاف­ پذیری و انسجام خانواده با جرأت‌ورزی دانش‌آموزان دختر رابطه معناداری وجود دارد (001/0 > P). هم­چنین نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد الگوهای ارتباطی، انعطاف­ پذیری و انسجام خانواده 62 درصد از واریانس جرأت­ ورزی را تبیین می­ کند. یافته­ های این پژوهش اهمیت الگوهای ‌ارتباطی، انعطاف‌پذیری و انسجام خانواده را در میان دانش‌آموزان نشان می‌دهد. بنابراین طرح ریزی مطالعات بیشتر به منظور شناخت بهتر چنین عواملی در جهت ارتقای فرایند آموزش و تربیت دانش‌آموزان توصیه می‌شود.

کد مقاله 32334
تعداد بازدید 166

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397