عنوان
|
تأثیر آموزشهای نرم افزارهای هوشمند موبایلی (تلگرام و اینستاگرام) در ایجاد شکاف نسلی دختران با مادرانشان در نظام آموزش عالی ایران |
تعداد صفحات
|
17 |
نویسنده
|
آمنه بختیاری - بهاره نصیری |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی - انجمن پژوهشهای آموزشی ایران - علمی پژوهشی |
تاریخ انتشار
|
بهار - 1397 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
967-951 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
شکاف نسلی ایران تهران نظام آموزش عالی نظام آموزشی تلگرام اینستاگرام نرمافزارهای تلفن همراه منطقه 8 تهران
|
چکیده
|
پژوهش حاضر با هدف تاثیر آموزه های نرم افزارهای هوشمند موبایلی (تلگرام و اینستاگرام) در ایجاد شکاف نسلی دختران با مادرانشان در ساختار نظام آموزشی ایران انجام شده است. در این پژوهش آنچه مورد توجه است، ضرورت اهمیت دادن به پدیده شکاف نسلی دختران با مادران آنان و آموزش های لازم در جهت رفع آن است. بنابراین، سعی شده عوامل تاثیرگذار بر ایجاد شکاف نسلی دختران با مادرانشان مورد بررسی و شناخت قرار گیرد تا بتوان به راهکارهای آموزشی در این حوزه نائل گردید. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها، توصیفی همبستگی است. برای گردآوری داده ها، از ابزار پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید. جامعه آماری شامل کلیه دختران عضو در فرهنگسرای گلستان منطقه 8 شهر تهران در سال 1394 است. برای گردآوری داده ها از روش نمونه گیری طولی از نوع چرخشی (در یک بازده زمانی 6 ماهه) بهره گرفته شد. با بهره گیری از جدول کرجسی و مورگان 202 نفر به عنوان حجم جمعیت نمونه انتخاب گردید. برای بررسی اعتبار ابزار اندازه گیری از اعتبار محتوا استفاده گردید. سپس با بهره گیری از آزمون اس.اچ لاوشه اعتبار محتوا برابر 0.69 بدست آمد. دلیل روشنی بر اعتبار پرسشنامه طراحی شده است. نتایج نشان داد سوال های از همبستگی دورنی قابل قبولی (ضریب آلفای کرونباخ معادل 0.72) برخوردار است. در مجموع می توان بیان کرد، میزان استفاده از نرم افزارهای هوشمند موبایلی (تلگرام و اینستاگرام) در ایجاد شکاف نسلی دختران با مادرانشان تاثیر گذار بوده است.
|