• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان چالش‌های والدین در آموزش جنسی به فرزندان: یک مطالعه کیفی
تعداد صفحات 13
نویسنده نگین بخشی - فرهاد خرمایی
مشخصات نشریه فصلنامه تحقیقات کیفی در علوم سلامت - دانشگاه علوم پزشكی كرمان سال 7 شماره 3 پیاپی 49
تاریخ انتشار پائیز - 1397
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 239-227
زبان فارسی
کلید واژه آموزش مسائل جنسی  رفسنجان  آموزش جنسی  مشکلات والدین  مطالعه کیفی  مسائل جنسی  
چکیده مقدمه: آموزش جنسی، اقداماتی است که از دوران اولیه‌ زندگی انسان و با هدف رشد متعادل و متناسب غریزه‌ جنسی صورت ‌می‌گیرد. پژوهش حاضر با هدف فهم چگونگی ارایه‌ مسایل جنسی از جانب والدین به فرزندان و شناسایی چالش‌های تأثیرگذار بر آموزش مسایل جنسی انجام شد.
روش‌: این مطالعه از نوع کیفی بود و در آن از تحلیل محتوا جهت تحلیل داده‌ها استفاده گردید. اطلاعات از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته با 25 نفر از والدین (پدر، مادر و یا هر دو) در مراکز مشاوره شهرستان رفسنجان جمع‌آوری شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته‌ها: سه مضمون اصلی شامل «روش‌های آموزش مسایل جنسی»، «چالش‌های موجود در تربیت جنسی از سوی والدین» و «چالش‌های محدودکننده و عوامل افزایش دهنده آموزش جنسی» استخراج گردید. مادران نقش اصلی را در آموزش مسایل جنسی ایفا می‌‌کردند. شرم و عدم اطمینان در همه والدین به خصوص در زمینه آموزش به پسران وجود داشت. بیشتر والدین از برنامه‌های آموزشی و یا منابع اطلاعاتی معتبر در این زمینه استقبال کردند.
نتیجه‎گیری: با وجود این که والدین اصلی‌ترین منبع آموزش مسایل جنسی به فرزندان محسوب می‌شوند، اما در مورد نقش خود در این زمینه با چالش‌هایی روبه‌رو می‌باشند. ارایه برنامه‌های آموزشی توسط متخصصان برای والدین، منجر به افزایش مهارت و اطمینان والدین می‌شود.

کد مقاله 31903
تعداد بازدید 204

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397