عنوان | ارائه الگویی برای موفقیت زنان کارآفرین در کسبوکارهای کوچک و زودبازده |
تعداد صفحات | 23 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه فرآيند مديريت و توسعه (مدیریت دولتی سابق) - موسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامه ريزي شماره 4 پیاپی 102 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1396 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 155-133 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زنان کارآفرین موفقیت زنان کسب و کار تحلیل تم کسب و کارهای کارآفرینانه کسب و کار زنان کسب و کارهای کوچک فرهنگسازی کارآفرینانه ظرفیتسازی کارآفرینانه همافزایی نوآورانه کسب و کارهای زودبازده |
چکیده |
هدف پژوهش حاضر ارائه الگویی برای موفقیت زنان کارآفرین در کسبوکارهای کوچک و زودبازده است. رویکرد پژوهش حاضر کیفی بوده و برای طراحی الگو از تحلیل تم و برای جمعآوری دادهها از مصاحبه اکتشافی استفاده شده است. جامعه آماری را زنانی که در کسبوکارهای کوچک و زودبازده فعالیت میکنند تشکیل میدهد. با توجه به اهمیت موضوع پژوهش از نمونهگیری زنجیرهای (گلوله برفی) استفاده شده است و تعداد نمونه برای مصاحبه از 23 نفر تشکیل شده است. نتایج نشان میدهد برای ایجاد یک کسبوکار کوچک و زودبازده موفق عواملی چون نیازسازی، فرصتیابی، باور درونی، اعتمادبهنفس، تعهد، مخاطرهپذیری، پشتکار، تامین سرمایه، آموزش، روابط اجتماعی، راهبرد، خلاقیت، نوآوری و استقلال موثر هستند. پس از تبیین عوامل موثر بر موفقیت کسبوکار کوچک و زودبازده، در ادامه پیوندی بین آنها ایجاد شد و در نهایت مقولهها بهصورت «فرهنگسازی کارآفرینانه»، «ظرفیتسازی کارآفرینانه» و «همافزایی نوآورانه» پالایش و الگوی پژوهش تبیین شد. |
کد مقاله | 31886 |
تعداد بازدید | 169 |
|