• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مقایسه باورهای خودکارآمدی، راهبردهای تنظیم هیجان و تحمل ابهام در دانش‌آموزان دختر و پسر دارای اضطراب امتحان
تعداد صفحات 20
نویسنده جواد دریادل - نیلوفر شریفی - حدیث حیدری راد - علیرضا نبی دوست
مشخصات نشریه ماهنامه رويش روانشناسي - انجمن روانشناسي باليني كودك و نوجوان سال 7 شماره 1 پیاپی 22
تاریخ انتشار بهار - 1397
درجه علمی علمی - ترویجی
محدوده صفحات 198-179
زبان فارسی
کلید واژه دانش‌آموزان دختر  تنظیم هیجانی  اردبیل  دختران مقطع راهنمایی  خودکارآمدی  اضطراب امتحان  دانش‌آموزان دوره راهنمایی  باورهای خودکارآمد  تحمل ابهام  دانش‌آموزان پسر راهنمایی  دانش‌آموزان پسر  اضطراب دختران  اضطراب دانش‌آموزان  اضطراب پسران  
چکیده پژوهش حاضر با هدف مقایسه باورهای خودکارآمدی، راهبردهای تنظیم هیجان و تحمل ابهام در دانش­ آموزان دختر و پسر دارای اضطراب امتحان انجام گرفت. این مطالعه به روش علی-مقایسه­ ای می­ باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش­ آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی شهر اردبیل در سال تحصیلی 92-1391 می­ باشد. آزمودنی­های پژوهش شامل 150 دانش­ آموز (75 دختر و 75 پسر) دارای اضطراب امتحان می­ باشد که به شیوه تصادفی خوشه­ ای چند مرحله­ ای انتخاب و در پژوهش شرکت کردند. برای جمع­ آوری داده­ ها از پرسشنامه اضطراب امتحان، خودکارآمدی، تنظیم هیجان و تحمل ابهام استفاده شد. داده­ های بدست آمده نیز با استفاده از تحلیل واریانس چند متغیره MANOVA با استفاده از نرم­ افزار SPSS18 تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین دو گروه از دانش­ آموزان دختر و پسر دارای اضطراب امتحان تفاوت معنی­ داری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که بین دانش­ آموزان دختر و پسر دارای اضطراب امتحان در زمینه تنظیم هیجان و تحمل ابهام تفاوت معنی­ داری وجود دارد. این در حالی است که این تفاوت در خودکارآمدی معنی­ دار نبود. نتایج نشان می­دهد تنظیم هیجان و تحمل ابهام در دانش­ آموزان دختر دارای اضطراب امتحان بیشتر از پسر می­ باشد. لذا برای پیشگیری از اضطراب امتحان می­توان راهبردهای تنظیم هیجان را به دانش­ آموزان دختر یاد داد و با آموزش­های لازم تحمل ابهام را در آنها افزایش داد.

کد مقاله 31573
تعداد بازدید 158

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397