عنوان | مطالعه رابطه بین سرمایه فرهنگی با ادراک منزلت اجتماعی دبیران مرد و زن دوره دوم متوسطه شهر بناب در سال 1395 |
تعداد صفحات | 28 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه زن و مطالعات خانواده - مصوب دانشگاه آزاد سال 10 پیاپی 37 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1396 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 162-135 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | سرمایههای فرهنگی بناب (شهرستان) منزلت اجتماعی دبيران زن معلمان مقطع متوسطه دبیران مرد سرمایه فرهنگی تجسم یافته سرمایه فرهنگی عینیت یافته سرمایه فرهنگی نهادینه شده سرمایه فرهنگی درونی شده |
چکیده |
هدف تحقیق حاضر تعیین رابطه سرمایه فرهنگی با ادراک منزلت اجتماعی دبیران دوره دوم متوسطه شهر بناب در سال 1395 می باشد. برای این منظور جهت سنجش سرمایه فرهنگی مدل سرمایه فرهنگی پیر بوردیو شامل سه بعد: سرمایه فرهنگی درونی شده (فردی)، عینی و نهادینه شده و برای سنجش ادراک منزلت اجتماعی دبیران مدل سه بعدی: شامل ابعاد احترام و نفوذ، درآمد و ارزش و اهمیت، تعریف و در این مورد یک فرضیه اصلی و سه فرضیه فرعی تنظیم گردیده است. جامعه آماری شامل دبیران دوره دوم متوسطه شهر بناب به تعداد 257 نفر است که حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 154 نفر برآورد و با استفاده از نمونه گیری تصادفی سیستماتیک نمونه ها انتخاب گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بوده است. برای به کار رفت. نتایج حاصل از آزمون فرضیه اصلی نشان میدهد که SPSS تجزیه و تحلیل داده ها نرم افزار بین سرمایه فرهنگی دبیران دوره دوم متوسطه شهر بناب با ادراک منزلت اجتماعی آنان رابطه معناداری وجود دارد. همچنین آزمون فرضیات فرعی نشان میدهد رابطه معناداری بین سرمایه فرهنگی دبیران دوره دوم متوسطه شهر بناب و ابعاد تجسم یافته و نهادی با ادراک منزلت اجتماعی آنان برقرار است. |
کد مقاله | 31545 |
تعداد بازدید | 218 |
|