| عنوان | پیش بینی پرخاشگری و سازگاری تحصیلی بر اساس سبکهای دلبستگی دانشجویان دختر |
| تعداد صفحات | 20 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه زن و مطالعات خانواده سال 10 پیاپی 37 |
| تاریخ انتشار | پائیز - 1396 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 84-65 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | دانشجویان دختر پرخاشگری سبک دلبستگی ایمن سبکهای دلبستگی سبک دلبستگی اجتنابی سازگاری تحصیلی خصومت دلبستگی اضطرابی دوسوگرا دلبستگی دختران سبک دلبستگی اضطرابی سبک دلبستگی دوسوگرا |
| چکیده |
هدف اصلی پژوهش حاضر پیش بینی پرخاشگری و سازگاری تحصیلی بر اساس سبکهای دلبستگی دانشجویان دختر بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری دانشجویان دختر دانشگاه آزاد کرج در سال 95-94 بودند. برای این منظور نمونهای به حجم 231 نفر به روش نمونهگیری خوشهای تصادفی انتخاب شدند. از آزمودنیها خواسته شد مقیاسهای پرخاشگری باس و پری، سازگاری تحصیلی بیکر و سیریاک و دلبستگی بزرگسالان هازن و شاور را تکمیل کنند. دادهها با استفاده از همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد سبک دلبستگی ایمن با خصومت و دلبستگی اجتنابی با پرخاشگری و زیر مقیاسهای (کلامی، خشم و خصومت) و سازگاری تحصیلی و همچنین دلبستگی دوسوگرا / اضطرابی با پرخاشگری و زیر مقیاسهای آن و نیز سازگاری تحصیلی همبستگی مثبت دارند. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که سبکهای دلبستگی میتوانند تغییرات مربوط به پرخاشگری و سازگاری تحصیلی را تبیین کنند. |
| کد مقاله | 31542 |
| تعداد بازدید | 287 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...