عنوان
|
اثربخشی مشاوره گروهی تحلیل ارتباط محاورهای بر بهبود رابطههای بین فردی و خودکارآمدی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور بوکان |
تعداد صفحات
|
18 |
نویسنده
|
شهلا احمدی - امیر پناه علی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه زن و مطالعات خانواده - مصوب دانشگاه آزاد سال 10 پیاپی 37 |
تاریخ انتشار
|
پائیز - 1396 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
24-7 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
دانشجویان دختر مشاوره گروهی خودکارآمدی دانشجویان پسر خودکارآمدی دختران تحلیل ارتباط متقابل دانشجویان دانشگاه پیام نور روابط میان فردی بوکان (شهرستان)
|
چکیده
|
هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی مشاوره گروهی تحلیل ارتباط محاوره ای بر بهبود روابط بین فردی و خودکارآمدی دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان بوکان در سال تحصیلی 95-1394 می باشد. پژوهش از نظر اهداف، کاربردی و از نظر روش، نیمه آزمایشی با استفاده از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه آماری شامل دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان بوکان میباشد که به صورت تصادفی ساده 60 نفر و در دو گروه (30 نفر گروه آزمایش و 30 نفر گروه کنترل) انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات در این تحقیق از آزمونهای استاندارد مهارتهای ارتباطی بین فردی منجمی زاده و خودکارآمدی شرر، استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از روشهای آماری توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. نتایج نشان داد که مشاوره گروهی تحلیل ارتباط محاوره ای بر بهبود روابط بین فردی و خودکارآمدی در دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان بوکان تأثیر دارد و موجب بهبود روابط بین فردی و افزایش خودکارآمدی دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان بوکان شده است و ضریب اتا در این خصوص برای روابط بین فردی 024/ 0 و برای خودکارآمدی 012/0 گزارش شده است. همچنین نتایج حاکی از عدم مشاهده تفاوت معنادار در روابط بین فردی و خودکارآمدی بعد از انجام مشاوره گروهی تحلیل ارتباط محاوره ای به تفکیک جنسیت می باشد.
|