عنوان
|
پیش بینی اضطراب آشکار و پنهان دانشآموزان دختر ابتدایی از روی سبکهای فرزندپروری مادران |
تعداد صفحات
|
14 |
نویسنده
|
اکرم زارع سلطانی - محمد قمری |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه علوم رفتاری - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ابهر - علمی پژوهشی پیاپی 30 |
تاریخ انتشار
|
زمستان - 1395 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
100-87 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
فرزندپروری دانشآموزان دختر مادران طرحوارههای ناسازگار اولیه قزوین (شهرستان) دانشآموزان دوره ابتدایی شیوههای فرزندپروری مادر طرحوارههای ناسازگار سبک فرزندپروری اضطراب پنهان اضطراب آشکار دختران مقطع ابتدایی
|
چکیده
|
تجارب سال های اول کودکی که معمولا در خانواده ایجاد می گردد سازنده و زیربنای شخصیت و رفتارهای بعدی کودک است. هدف این پژوهش تعیین رابطه سبک های فرزندپروری مادران با اضطراب پنهان و آشکار دانش آموزان دختر ابتدایی بود. نمونه مورد بررسی شامل 100 نفر از دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی ناحیه یک شهر قزوین و مادرانشان بود. آزمودنی ها به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و مقیاس فرزندپروری بامریند توسط مادران و مقیاس اضطراب اشپیل برگر توسط دختران تکمیل شد. تحلیل داده ها با ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیری نشان داد که بین متغیرهای سبک های فرزندپروری مادران با اضطراب آشکار و پنهان دانش آموزان رابطه وجود دارد (P < 5%). همچنین سبک های فرزندپروری مادران می توانند اضطراب پنهان و آشکار را در دانش آموزان پیش بینی نمایند (P < 5%). بنابر نتایج بدست آمده، آموزش شیوه های فرزندپروری کارآمد به مادران اهمیت فراوانی دارد.
|
لینک دریافت مقاله
|
https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/1336708
|