عنوان | بررسی رابطه سبکهای تفکر و سبکهای یادگیری با جهتگیری هدف دانشآموزان دختر دوره دوم دبیرستانهای تبریز |
تعداد صفحات | 19 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه زن و مطالعات خانواده - مصوب دانشگاه آزاد سال 10 پیاپی 38 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1396 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 117-99 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | دانشآموزان دختر یادگیری سبکهای یادگیری جهتگیری هدف دانشآموزان دختر دبیرستانی تفکر جهتگیری هدف دانشآموزان دانشآموزان دبیرستانی تبریز سبکهای تفکر دانشآموزان دوم دبیرستان دختران تبریزی |
چکیده |
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین سبک های تفکر و سبکهای یادگیری با جهت گیری هدف دانش آموزان دختر دوره دوم دبیرستان های تبریز می باشد. در این پژوهش از روش تحقیق همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانش آموزان دختر دوره دوم دبیرستان های تبریز بود که تعداد 333 دانش آموز نمونه به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش، پرسشنامه سبک تفکر استرنبرگ واگنر (1997م) و سبک های یادگیری کلب و جهت گیری هدف الیوت و مک گریگور (2001م) بود. نتایج نشان داد از بین سبک های تفکر، سبک تفکر جزئی، آزاد اندیش، محافظه کار، سلطنتی، اولیگارشی، آنارشیست، درونی و بیرونی با جهت گیری هدف دانشآموزان دختر رابطه مثبت معنیدار و بین سبک تفکر کلی و سلسله مراتبی با جهت گیری هدف، رابطه معکوس معنیداری وجود دارد. ولی بین سبک تفکر قانونی، اجرائی و قضائی با جهت گیری هدف رابطه معنیداری وجود ندارد. همچنین بین سبک یادگیری تجربه عینی و مشاهده تأملی با جهت گیری هدف دانشآموزان دختر رابطه مثبت معنیداری وجود دارد؛ ولی بین سبک یادگیری مفهوم سازی انتزاعی و آزمایشگری فعال با جهت گیری هدف دانشآموزان دختر رابطه معنیداری وجود ندارد؛ بنابراین به طور کلی می توان گفت بین سبک های تفکر و سبک های یادگیری با جهت گیری هدف دانش آموزان رابطه وجود دارد. |
کد مقاله | 31502 |
تعداد بازدید | 187 |
|