عنوان | بررسی تأثیر آموزش شیوههای مطالعه بر اضطراب امتحان در دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه، آموزش و پرورش ناحیه 3 شهر تبریز |
تعداد صفحات | 17 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه زن و مطالعات خانواده - مصوب دانشگاه آزاد سال 10 پیاپی 38 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1396 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 23-7 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | دانشآموزان دختر مطالعه اضطراب مداخله آموزشی دانشآموزان دختر دبیرستانی نگرانی اضطراب امتحان دانشآموزان دبیرستانی تبریز دانشآموزان دوم دبیرستان دختران تبریزی شیوههای مطالعه |
چکیده |
هدف پژوهش حاضر، تعیین تاثیر آموزش شیوه های مطالعه بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه میباشد. روش این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دختر ناحیه 3 شهر تبریز در سال تحصیلی 95-1394 به تعداد 1156 دانش آموز بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای 60 دانش آموز به عنوان نمونه انتخاب و به تصادف در دو گروه 30 نفره گواه و آزمایش قرار گرفتند. بطوریکه ابتدا یک پیش آزمون اضطراب از هر دو گروه بعمل آمد. پس دانش آموزان گروه آزمایش طی 6 جلسه 120 دقیقه ای در طول 2 هفته هر هفته 3 روز در معرض آموزش روش های صحیح مطالعه قرار گرفتند، گروه های کنترل هیچ آموزشی در این مورد دریافت نکردند. بعد از مداخله های آموزشی روش های صحیح مطالعه دوباره یک پس آزمون از گروهای آزمایش و کنترل بعمل آمد، نتایج نشان داد که آموزش شیوه های صحیح مطالعه بر کاهش اضطراب امتحان (هیجانی و نگرانی) دانش آموزان دختر تاثیر داشته و اضطراب را بطور چشمگیری کاهش داده است. |
کد مقاله | 31499 |
تعداد بازدید | 193 |
|