عنوان
|
بررسی علل طلاق به شیوه تحلیل روایی در شهرستان یزد و طراحی آموزش پیش نیازهای زوجیت مبتنی بر علل طلاق با رویکرد یادگیری فعال و با محوریت خانواده، مدرسه و دانشآموز |
تعداد صفحات
|
15 |
نویسنده
|
وحید رضایی - محمدحسین فلاح یخدانی - سعید وزیری یزدی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه روشها و مدلهای روانشناختی (مصوب دانشگاه آزاد) سال 9 پیاپی 32 |
تاریخ انتشار
|
تابستان - 1397 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
39-25 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
علل طلاق مدرسه دانشآموزان یزد (شهرستان) خانواده طلاق زوجهای مطلقه افراد مطلقه طراحی آموزشی طراحی آموزش پیش نیازهای زوجیت یادگیری فعال تحلیل روایت
|
چکیده
|
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی علل طلاق به شیوه تحلیل روایت در شهرستان یزد و طراحی آموزش پیش نیازهای زوجیت مبتنی بر علل طلاق با رویکرد یادگیری فعال و با محوریت خانواده، مدرسه و دانش آموز انجام گرفت.
روش ها: جامعه آماری پژوهش زوج های طلاق گرفته شده در شهرستان یزد بودند و روش نمونه گیری زوج های مذکور در دسترس بود با توجه به کیفی بودن تحقیق با حجم نمونه نامعلوم مورد مطالعه قرار گرفتند. با روش توصیفی پیمایشی به صورت مقطعی و با استفاده از مشاهده و مصاحبه بالینی از هر زوج طلاق گرفته، داده های کیفی مورد نظر جمع آوری شد تا تقریباً به جواب های یکسانی منتهی شد و سپس به شیوه تحلیل روایت تجزیه و تحلیل گردیده و پس از کدبندی های لازم، علل کیفی طلاق معلوم شد و برای علل کشف شده با رویکرد یادگیری فعال با محوریت خانواده، مدرسه و دانش آموز پیش نیازهای یک زوج موفق با یک مدل آموزشی مؤثر طراحی و به بررسی سوال های تحقیق و بحث با پژوهش های مشابه انجام شده در این زمینه پرداخته شد. نتیجه: نتایج پژوهش به تحلیل کیفی عوامل طلاق و تهیه مدل آموزشی مبتنی بر علل طلاق در شهرستان یزد بر اساس یادگیری فعال با محوریت خانواده و مدرسه انجامید.
|