• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی نقش جنسیت در انتخاب رنگ پوشاک ورزشی در بین دانشگاهیان دانشگاه مازندران
تعداد صفحات 12
نویسنده رسول مرتضوی فر - فرزام فرزان - میثم شیرخدایی
مشخصات نشریه دوفصلنامه پژوهشنامه مديريت ورزشي و رفتار حركتي - دانشگاه مازندران سال 14 پیاپی 27
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1397
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 188-177
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  رنگ  ترجیح رنگ  مردان ورزشکار  زنان ورزشکار  پوشاک ورزشی  لباس ورزشی  دانشگاه مازندران  
چکیده مقدمه و هدف: با توجه به این که رنگ جزو اولین مؤلفه‌ها در انتخاب محصول است و دغدغه بسیاری از بازاریابان نیز شناخت عوامل مؤثر بر انتخاب رنگ است، از این رو هدف تحقیق حاضر بررسی نقش جنسیت در انتخاب رنگ پوشاک ورزشی است.
روش‌شناسی: این پژوهش به روش پیمایشی انجام گردیده، از لحاظ هدف کاربردی می‌باشد و شیوه جمع‌آوری داده‌ها به‌صورت الکترونیکی، با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بوده است. این پرسشنامه در قالب یک سایت و توسط ایمیل، آدرس سایت برای نمونه آماری ارسال شد. جامعه آماری این تحقیق دانشگاهیان دانشگاه مازندران بودند که دارای پست الکترونیک بودند. بر اساس جدول مورگان 375 نفر به عنوان نمونه آماری تحقیق در نظر گرفته شدند. روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده بود. ابتدا چند سؤال به منظور سنجش ویژگی‌های دموگرافیک مطرح شده و به منظور بررسی ترجیحات رنگ برای پوشاک ورزشی شامل کفش، تی‌شرت، سوشرت، شلوار، کاور، حوله، کوله پشتی، شورت، کلاه، جوراب، کوله‌پشتی سبک، برای هرکدام یک عکس با 10 رنگ سفید، سیاه، خاکستری، قهوه‌ای (بخش رنگ‌های خنثی)، سبز، آبی، بنفش (بخش رنگ‌های سرد)، قرمز، زرد و نارنجی (بخش رنگ‌های گرم) قرار داده شد. داده‌های با روش رگرسیون لجستیک چندجمله‌ای تحلیل شده است.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که جنسیت در انتخاب رنگ پوشاک ورزشی در سطح 05/0 نقش معنی داری را بازی می‌کند.
بحث و نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج به دست آمده می‌‌توان عنوان کرد که زنان تمایل به انتخاب رنگ‌های گرم و مردان تمایل به انتخاب رنگ‌های سرد و خنثی در پوشاک ورزشی خود دارند. از این رو تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک ورزشی باید از نسبت جنسیت جامعه هدف خود برای فروش آگاهی کامل داشته و بر اساس آن به تولید پوشاک با رنگ‌های مختلف بپردازند.

کد مقاله 31462
تعداد بازدید 193

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397