• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی مدل علی جنسیت و باور هوشی افزایشی با راهبردهای شناختی و فراشناختی با میانجی‌گری هیجان‌های مثبت تحصیلی در دانشجویان
تعداد صفحات 24
نویسنده سیمین زغیبی قناد - سیروس عالی پور بیرگانی - مرتضی مرادی
مشخصات نشریه دوفصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی - دانشگاه فرهنگیان - علمی پژوهشی سال 6 پیاپی 17
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1396
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 120-97
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  دانشجویان دختر  راهبردهای فراشناختی  دانشجویان پسر  یادگیری خودتنظیمی  راهبردهای یادگیری  راهبردهای شناختی  هیجان مثبت  هیجانات تحصیلی  باور هوشی افزایشی  
چکیده هدف پژوهش حاضر، آزمون رابطه­ علّی جنسیت و باور هوشی افزایشی با راهبردهای شناختی و فراشناختی از طریق هیجان­های مثبت تحصیلی بود. به این منظور، 192 دانشجوی دانشگاه لرستان به روش نمونه­ گیری تصادفی طبقه­ ای انتخاب شدند و پرسشنامه­ های راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (پنتریج و دی­گروت، 1990)، مقیاس نظریه ضمنی هوش در جامعه دانشجویی (عبدالفتاح و ییتس، 2006) و هیجان­های تحصیلی (پکران، گاتز، تیتز و پری، 2002) را تکمیل کردند. ارزیابی مدل پیشنهادی­ با روش مدل­سازی معادلات ساختاری صورت گرفت. یافته­ ها نشان داد باور هوشی افزایشی با راهبردهای شناختی و فراشناختی رابطه­ مثبت دارد. همچنین، بین دانشجویان دختر و پسر از نظر راهبردهای شناختی تفاوت معنی ­دار وجود دارد. علاوه بر این، جنسیت و باور هوشی افزایشی از طریق هیجان­های مثبت تحصیلی قادر به پیش ­بینی راهبردهای شناختی و فراشناختی بود. بر این اساس می­توان گفت متغیر جنسیت و باور هوشی افزایشی به هیجان­ های مثبت می­انجامد و از این رو، به استفاده­ بیشتر از راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی کمک می­کند. این یافته­ ها بر نقش باورها و هویت جنسیتی در خلق هیجان­های مثبت جهت تسلط بر راهبردهای شناختی و فراشناختی تاکید می­ کند.

کد مقاله 31210
تعداد بازدید 197

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397