عنوان
|
تأثیر آموزش الگوی تعلیمی بر روابط والد فرزند و هویت ملی و دینی دانشآموزان دختر شهر بیرجند |
تعداد صفحات
|
20 |
نویسنده
|
فریبا فرازی - معصومه اسمعیلی - حسین اسکندری - محمد حاتمی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی - انجمن پژوهشهای آموزشی ایران - علمی پژوهشی پیاپی 41 |
تاریخ انتشار
|
تابستان - 1397 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
80-61 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
دانشآموزان دختر هویت ملی هویت دینی رابطه والد فرزند بیرجند (شهرستان) هویت فرزندان هویت دختران الگوی تعلیمی
|
چکیده
|
هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش الگوی تعلیمی بر بهبود روابط والد-فرزند و تقویت هویت ملی و دینی بود. روش پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود و جامعه آماری کلیه دانشآموزان دختر کلاس دوازدهم هنرستانهای شهر بیرجند در سال تحصیلی 96-95 بودند. از این جامعه تعداد 30 نفر که ویژگیهای ورودی موردنظر را داشتند به روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامههای رابطه والد-فرزند فاین، مورلند و سئوبل (1983) و هویت ملی و دینی لطفآبادی (1383)، برای سنجش متغیرهای پژوهش استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش با استفاده از تحلیل کواریانس چندمتغیره انجام شد.
نتایج نشان داد آموزش الگوی تعلیمی موجب بهبود روابط والد–فرزند میشود. همچنین نتایج نشان داد که بهبود روابطی که نتیجه آموزش الگوی تعلیمی بود توانست هویت ملی و دینی فرزندان را تقویت کند. با توجه به نتایج بدست آمده میتوان گفت با بهبود روابط والد-فرزند در اثر آموزش الگوی تعلیمی هویت ملی و دینی در فرزندان نیز تقویت میشود.
|