عنوان
|
استراتژی مدیران سازمانی و تمرد هویتی (پوششی، آرایشی و کلامی) بانوان مهماندار در پروژه استانداردسازی یونیفرم زنان مهماندار ایرانی 89-1381 |
تعداد صفحات
|
22 |
نویسنده
|
محبوبه عرفانی سروری - طلیعه خادمیان - داور شیخاوندی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه مدیریت فرهنگ سازمانی (فرهنگ مدیریت سابق) - پردیس فارابی دانشگاه تهران - علمی پژوهشی شماره 1 پیاپی 47 |
تاریخ انتشار
|
بهار - 1397 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
258-237 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
هویت سازمانی استانداردسازی یونیفرم سازمانی استراتژی مدیران زنان مهماندار تمرد هویتی مدیران سازمانی
|
چکیده
|
با توجه به اهمیت روزافزون صنعت توریسم در جهان و نقش شرکتهای هواپیمایی در توسعۀ آن و اهمیت مهمانداران بهمنزلۀ حلقۀ انسانی مرتبط با مسافران هنگام پرواز، تاکنون گزارشی از تحقیقات احتمالی علمی-اجرایی در زمینۀ شناسایی بستر، محتوا و علل زمینهای (مداخلهگر و تسهیلگر) موجود تمرد هویتی بانوان مهماندار (آرایشی، پوششی و کلامی) ارائه نشده است. نتایج این پژوهش، حاکی از کشف مقولۀ اصلی استراتژی مدیران سازمانی در بستر تمرد هویتی بانوان مهماندار (پوششی، آرایشی و کلامی) و خردهمقولات نداشتن سرمایۀ فرهنگی و مهارتی، ترس منزلتی، نداشتن آموزش لازم و سیاسیبودن پستهای سازمانی مدیران ارشد، آنان را در وضعیت فرودستی سرمایه و مهارت و درنتیجه ناتوانی در انتقال هنجارهای شغلی قرار داده است. علل زمینهای موجود مدیران ارشد به تولید و بازتولید ساختارهای تمردزا برای بانوان مهماندار منجر شده است. تداخل انتظارات رسمی و غیررسمی سازمانی، نداشتن آموزشهای حرفهای، استانداردنبودن گزینش بانوان مهماندار مقولات دیگر موجود در این ساختار است. در این تحقیق با انتخاب روش نظریۀ زمینهای (GT) کلیۀ اسناد موجود اعم از فیلم و سند بررسی شده است (کدگذاری باز، محوری و گزینشی).
|