• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش خانواده در نهادینه کردن فعالیت بدنی در کودکان
تعداد صفحات 11
نویسنده احمدعلی آصفی - امیر قنبرپور نصرتی
مشخصات نشریه فصلنامه پژوهش‌هاي فيزيولوژي و مديريت در ورزش - جهاد دانشگاهي شماره 1
تاریخ انتشار بهار - 1397
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 65-55
زبان فارسی
کلید واژه نقش خانواده  نهادینه سازی  فعالیت بدنی  فعالیت بدنی در کودکان  
چکیده با گسترش فناوری و صنعتی شدن جوامع، سبک زندگی فعال افراد به سبک زندگی بی‌تحرک تغییر پیدا کرده است. این بی‌تحرکی عوارض و پیامدهای منفی بسیاری دارد. فعال بودن بدنی یا داشتن «فعالیت بدنی» می‌تواند موجب کاهش این بی‌تحرکی و عوارض ناشی از آن شود. بنابراین، هدف از این تحقیق بررسی نقش خانواده در نهادینه کردن فعالیت بدنی در کودکان بود. نهادینه کردن عبارت است از فراهم آوردن زمینه‌ها و شرایطی که موجب ثبات، پایداری و فراگیر شدن رفتارهای مطلوب شود.
روش انجام تحقیق کیفی و از نوع اکتشافی بود. جامعۀ آماری این پژوهش را افراد متخصص در زمینۀ فعالیت بدنی، ورزش و نهادینه‌سازی تشکیل می­دادند. نمونه‌ها از طریق روش نمونه ­گیری گلوله‌برفی انتخاب و تعداد نمونه­ های که با آنها تا رسیدن به اشباع نظری مصاحبه شد، 15 نفر بود. روایی مصاحبه­ ها از طریق بررسی شکل و محتوای سؤالات توسط استادان سنجیده شد و پایایی ابزار تحقیق از طریق روش بازآزمون محاسبه شد و ضریب پایایی مصاحبه­ ها 83 درصد به‌دست آمد.
نتایج تحقیق نشان داد خانواده می­تواند چهار نقش مهم و کلیدی الگو، مشوق، حامی و هم­کنش را در نهادینه کردن فعالیت بدنی در کودکان بازی کند. این نقش­های مهم می­تواند توسط پدر، مادر، خواهران و برادران و به‌عبارتی اعضای یک خانواده انجام گیرد.

کد مقاله 30723
تعداد بازدید 194

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397