ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تصوير ازدواج در رسانه ملي
تعداد صفحات 27
نویسنده رضا مهکام
مشخصات نشریه  مطالعات راهبردی زنان پیاپی 25
تاریخ انتشار پائیز - 1383
زبان فارسی
کلید واژه تشکیل خانواده  ازدواج در تلویزیون  نقش رسانه در ازدواج  ازدواج سنتی  معیارهای انتخاب همسر  
موضوع ازدواج     زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات     روابط زن و مرد / روابط دختر و پسر    
چکیده نويسنده تأثير رسانه هاي جمعي از جمله تلويزيون در افكار, گرايشات و كنش هاي افراد و جامعه با طرح موضوعات مختلف در قالب هاي گوناگون تصويري (فيلم, سريال, گزارش, مصاحبه ...) بررسي كرده و عوامل مؤثر در تغيير سياست گزاري ها و برنامه سازي ها در اين رسانه همچون حوادث و رويدادهاي اوائل پيروزي انقلاب اسلامي, دوران جنگ تحميلي, دوران سازندگي و دوران دوم خرداد به بعد را بيان نموده است. وي همچنين به تصوير ازدواج در فيلم هاي تلويزيوني دوران اخير و تأثير آن در نگرش نسبت به ازدواج, معيارها و نحوه همسر گزيني و معيارهاي فردي پرداخته است. وي در پايان پيامدهاي تصوير سازي منفي از ازدواج را بررسي كرده و پيشنهادهائي جهت تهيه مطلوب محصولات اين رسانه ملي در قالب فيلم و سريال به ويژه در موضوع ازدواج و خانواده ارائه نموده است.

کد مقاله 3029
تعداد بازدید 1025

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397