| عنوان | تصوير ازدواج در رسانه ملي |
| تعداد صفحات | 27 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | مطالعات راهبردی زنان پیاپی 25 |
| تاریخ انتشار | پائیز - 1383 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | تشکیل خانواده ازدواج در تلویزیون نقش رسانه در ازدواج ازدواج سنتی معیارهای انتخاب همسر |
| موضوع | ازدواج زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات روابط زن و مرد / روابط دختر و پسر |
| چکیده |
نويسنده تأثير رسانه هاي جمعي از جمله تلويزيون در افكار, گرايشات و كنش هاي افراد و جامعه با طرح موضوعات مختلف در قالب هاي گوناگون تصويري (فيلم, سريال, گزارش, مصاحبه ...) بررسي كرده و عوامل مؤثر در تغيير سياست گزاري ها و برنامه سازي ها در اين رسانه همچون حوادث و رويدادهاي اوائل پيروزي انقلاب اسلامي, دوران جنگ تحميلي, دوران سازندگي و دوران دوم خرداد به بعد را بيان نموده است. وي همچنين به تصوير ازدواج در فيلم هاي تلويزيوني دوران اخير و تأثير آن در نگرش نسبت به ازدواج, معيارها و نحوه همسر گزيني و معيارهاي فردي پرداخته است. وي در پايان پيامدهاي تصوير سازي منفي از ازدواج را بررسي كرده و پيشنهادهائي جهت تهيه مطلوب محصولات اين رسانه ملي در قالب فيلم و سريال به ويژه در موضوع ازدواج و خانواده ارائه نموده است. |
| کد مقاله | 3029 |
| تعداد بازدید | 1075 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...