• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تصوير ازدواج در رسانه ملي
تعداد صفحات 27
نویسنده رضا مهکام
مشخصات نشریه  مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان سابق) پیاپی 25
تاریخ انتشار پائیز - 1383
زبان فارسی
کلید واژه تشکیل خانواده  ازدواج در تلویزیون  نقش رسانه در ازدواج  ازدواج سنتی  معیارهای انتخاب همسر  
موضوع ازدواج     زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات     روابط زن و مرد / روابط دختر و پسر    
چکیده نويسنده تأثير رسانه هاي جمعي از جمله تلويزيون در افكار, گرايشات و كنش هاي افراد و جامعه با طرح موضوعات مختلف در قالب هاي گوناگون تصويري (فيلم, سريال, گزارش, مصاحبه ...) بررسي كرده و عوامل مؤثر در تغيير سياست گزاري ها و برنامه سازي ها در اين رسانه همچون حوادث و رويدادهاي اوائل پيروزي انقلاب اسلامي, دوران جنگ تحميلي, دوران سازندگي و دوران دوم خرداد به بعد را بيان نموده است. وي همچنين به تصوير ازدواج در فيلم هاي تلويزيوني دوران اخير و تأثير آن در نگرش نسبت به ازدواج, معيارها و نحوه همسر گزيني و معيارهاي فردي پرداخته است. وي در پايان پيامدهاي تصوير سازي منفي از ازدواج را بررسي كرده و پيشنهادهائي جهت تهيه مطلوب محصولات اين رسانه ملي در قالب فيلم و سريال به ويژه در موضوع ازدواج و خانواده ارائه نموده است.

کد مقاله 3029
تعداد بازدید 985

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397