• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان الگوهای مطلوب تبلیغ زنانه: ناظر به ده موقعیت تبلیغی برجسته
تعداد صفحات 24
نویسنده علی جعفری - حوریه بزرگ - سیدمحمدحسین هاشمیان
مشخصات نشریه دوفصلنامه مطالعات اسلامی زنان و خانواده - جامعه الزهرا (س) - مصوب حوزوی سال 4 پیاپی 6
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1396
درجه علمی ندارد
محدوده صفحات 30-7
زبان فارسی
کلید واژه زنان مبلغ  تبلیغ دینی  مبلغان مذهبی  بایسته‌های اخلاقی  شیوه تبلیغی انتقالی  شیوه تبلیغی تبادل و دریافت معنا  موقعیت‌های تبلیغی زنان  
چکیده تغییرات نگرش، گرایش و کنش بانوان جامعه در سال‌های اخیر بیانگر وجود نوعی بحران هویت در میان این بخش از افراد جامعه است. بحرانی که با گسترش روزافزون فعالیت های هدفمند سازمان های رقیب و رویارویی بیش از پیش سنت و مدرنیته رخ می‌نماید و اندیشمندان و نخبگان و بیش از همه مبلغان دینی را به مبارزه فرامی خواند. آشکار است در چنین شرایطی حضور زنان مبلغ و آگاه به ضروریات زمان یکی از نیازهای جدی است. مبتنی بر این ضرورت مقاله حاضر به دنبال صورت بندی الگوهای مطلوب تبلیغ زنانه ناظر به ده موقعیت تبلیغی برجسته به کمک روش نظریه پردازی داده بنیاد و مصاحبه گروهی متمرکز و با محوریت دو رویکرد «انتقالی» و «تبادل و دریافت معنا» در ارتباطات است. نتیجه تحقیق بیانگر آن است که زنان به دلیل ویژگی‌های وجودی خاص خود و با محوریت غلبه عاطفه در مقام مبلغ پتانسیل ویژه برای تبلیغ در قالب روش های مبتنی بر تبادل و دریافت معنا دارند. به علاوه الگوهای مطلوب تبلیغی متناسب با موقعیت های گوناگونی قابل تعریف است که مبلغ در آن قرار دارد. در همین راستا ده موقعیت تبلیغی در ارتباط با پنج متغیر «فاصلة ارتباط)» «اعتبار ارتباط»» «رویکرد ارتباط»» «شیوه ارتباط» و «محیط ارتباط»» بازشناسی و در هر موقعیت اولویت حضور مبلغان زن و تناسب هر موقعیت با روش های مبتنی بر رویکرد انتقالی و رویکرد تبادل و دریافت معنا تبلیغ تبیین شد.

کد مقاله 29906
تعداد بازدید 389

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397