عنوان | نگاهی پدیدارشناختی به تمایل زنان به استفاده از خرید آنلاین |
تعداد صفحات | 31 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان (مطالعات زنان سابق) سال 15 شماره 3 پیاپی 52 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1396 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 99-69 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | پدیدارشناسی خرید اینترنتی گرایش زنان |
چکیده |
هدف: یکی از شیوههای جدید خرید که مزایای بیشماری دارد؛ خرید آنلاین است. در این راستا با توجه به جایگاه زنان بعنوان بازیگران اصلی تصمیمگیر خرید در خانواده هدف پژوهش حاضر، شناسائی عوامل موثر بر تمایل زنان به استفاده از خرید آنلاین است. روش بررسی: پژوهش حاضر، مطالعهای کیفی از نوع پدیدارشناسی است. دادههای میدانی با استفاده تکنیک مصاحبه عمیق و معیار اشباع نظری در بین 15نفر از زنان تهرانی که تجربه خرید آنلاین داشتهاند گردآوری شدهاست. مصاحبههای صورت گرفته ضبط و پس از پیادهسازی مرحلة تحلیل با استفاده از روش کلایزی و نرم افزار MAXQDA10 صورت پذیرفته است. یافتهها: براساس تحلیل دادهها هفت مضمون اصلی امکانات و تسهیلات، سازگاری و پذیرش اجتماعی، پیشبردهای فروش، ویژگیهای مشتری، ادراک از سیستم خرید آنلاین، ویژگیهای وب و محصول و کامیابی در خرید از مصاحبهها استخراج شد. نتایج بدست آمده بر لزوم اتخاذ تدابیری به منظور افزایش منافع زنان از خرید آنلاین و از طرفی کاهش ریسک ادراک شده به وسیله اعتماد سازی تاکید دارد بعلاوه فروشگاه های آنلاین ضروریست با استفاده از تکنیکهای برای زنان کامیابی در خرید آنلاین ایجاد نمایند. |
کد مقاله | 29901 |
تعداد بازدید | 203 |
|