• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان ارتباط مفاهیم قرآنی با وقایع علمی حیطه زنان و مامایی
تعداد صفحات 8
نویسنده سهیلا امینی مقدم - سمیرا حسن‌خانی - اندیشه مقصودنیا
مشخصات نشریه ماهنامه علوم پزشکی رازی پیاپی 166
تاریخ انتشار فروردين - 1397
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 74-67
زبان فارسی
کلید واژه قرآن  باروری زنان  بهداشت زنان  سلامت زنان  بارداری  شیردهی  سلامت مادر  مامایی  آموزش‌های اسلامی  سلامت باروری  مفاهیم قرآنی  پزشکی زنان  بهداشت تولیدمثل  
چکیده زمینه و هدف: مطالعه‌ی حاضر به بررسی مبانی پزشکی زنان و مامایی در قرآن کریم می‌پردازد. قرآن کریم به بیان کلیات وقایع بارداری و پزشکی زنان پرداخته است، چراکه این مبانی و کلیات برای هدایت مردم در راستای حفظ سلامت و باروری انسان است. در این مطالعه به برخی مبانی پزشکی زنان و مامایی شامل بارداری، سلامت باروری و شیردهی پرداخته شده است.
روش کار: روش بررسی در این پژوهش روش اسنادی است. به این منظور آیات گردآوری شده از قرآن کریم که مربوط به وقایع حیطه‌ی زنان و مادران می‌باشد. در کنار اصول علمی اثبات شده جنین شناسی، زنان و زایمان مورد بحث قرار می‌گیرد.
یافته‌ها: با نگاهی به آیات شریفه‌ی متعدد قرآن در این حیطه در می‌یابیم که سلامت زنان و بهداشت تولید مثل در متن دین نهفته است و از ضروریات داشتن جامعه‌ای سالم و رو به رشد می‌باشد.
نتیجه‌گیری: متجاوز از 14 قرن است که در آموزش‌های اسلامی با جامع‌ترین و قوی‌ترین انگیزش‌ها نکات مهمی در حوزه سلامت زنان و مادران اشاره شده است.

کد مقاله 29847
تعداد بازدید 195

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397