عنوان | تأثیر رفتار اخلاقی زنان کارافرین با نقش میانجیگری هوشیاری کارافرینانه بر عملکرد کسب و کار |
تعداد صفحات | 18 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده سال 12 پیاپی 41 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1396 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 124-107 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زنان کارآفرین رفتار زنان رفتارهای اخلاقی هوشیاری کارآفرینانه عملکرد کسب و کارهای زنان |
چکیده |
این پژوهش، که از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش جمعآوری دادهها توصیفی ـ همبستگی است به بررسی تأثیر رفتار اخلاقی زنان کارافرین با نقش میانجیگری هوشیاری کارافرینانه بر عملکرد کسب و کار پرداخته است. جامعه آماری پژوهش شامل 148 نفر از زنان کارافرین منتخب جشنواره کارآفرینی ایرانی صاحب کسب و کار است که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده، 106 نفر بهعنوان حجم نمونه انتخاب شدند. دادههای لازم از طریق پرسشنامه های استاندارد جمعآوری شد. روایی و پایایی متغیرها مورد تأیید قرار گرفت. پایایی برای هوشیاری کارافرینانه 0/78، رفتار اخلاقی 0/89 و عملکرد کسب و کار 0/90 به دست آمد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش الگوسازی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار Smart PLS2 انجام پذیرفت. نتایج پژوهش نشان داد که رفتار اخلاقی زنان کارافرین به میزان 49 درصد بر هوشیاری کارافرینانه و به میزان 45 درصد بر عملکرد کسب و کار آنها تأثیر دارد. همچنین نتایج نشان داد که هوشیاری کارافرینانه به میزان 17 درصد به عنوان متغیر میانجی بین رابطه رفتار اخلاقی و عملکرد ایفای نقش می کند. نتیجه گرفته شد که عملکرد کسب و کار زنان کارافرین تحت تأثیر هوشیاری کارافرینانه و رفتارهای اخلاقی آنها است که مدیران و دست اندرکاران باید به آنها توجه ویژه ای کنند. |
کد مقاله | 29822 |
تعداد بازدید | 221 |
|