عنوان | اثربخشی آموزش ابراز وجود فرهنگ محور بر عزت نفس فرزندان طلاق |
تعداد صفحات | 13 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهشهای مشاوره (مصوب وزارت علوم) پیاپی 64 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1396 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 126-114 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | کرمان ابراز وجود آموزش ابراز وجود عزت نفس نوجوانان عزت نفس طلاق فرزندان خانوادههای طلاق نوجوانان پرورشگاهی ابراز وجود معیارمحور ابراز وجود فرهنگ محور |
چکیده |
این پژوهش به منظور بررسی اثربخشی آموزش ابراز وجود معیارمحور بر عزتنفس نوجوانان طلاق شهر کرمان به شیوه آزمایشی پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل انجام شده است. گروه نمونه شامل ۳۰ نفر از نوجوانان طلاق پرورشگاهی شهر کرمان هستند که بهصورت تصادفی انتخاب شده و در دو گروه (یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل) جایگزین شدهاند. هرکدام از گروهها ۱۵ نفر را شامل میشود. میزان عزتنفس شرکتکنندگان در این پژوهش توسط پرسشنامهی عزتنفس کوپر اسمیت در پیشآزمون و پسآزمون سنجیده شد. گروه آزمایش در ۱۰ جلسهی آموزش ابراز وجود شرکت نمودند در حالیکه گروه کنترل آموزشی دریافت نکردند. اجرای تحلیل کوواریانس بر روی دادهها نشان داد که جلسات آموزشی تأثیر معناداری بر عزتنفس گروه آزمایش داشته است (05/0 P < ). بر این اساس میتوان نتیجهگیری کرد که آموزش ابراز وجود میتواند عزتنفس را در نوجوانان طلاق بهبود بخشد. |
کد مقاله | 29714 |
تعداد بازدید | 220 |
|