عنوان | نقش شبکههای اجتماعی زنان کارآفرین بر انگیزش شغلی: نقش میانجی هوشیاری کارآفرینانه |
تعداد صفحات | 14 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه روانشناسی فرهنگی زن (زن و فرهنگ سابق) سال 9 پیاپی 34 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1396 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 20-7 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زنان کارآفرین شبکههای اجتماعی هوشیاری کارآفرینانه انگیزش شغلی |
چکیده |
هدف پژوهش حاضر بررسی شناسایی تاثیر شبکههای اجتماعی زنان کارآفرین بر انگیزش شغلی با در نظر گرفتن نقش میانجی هوشیاری کارآفرینانه بوده است. از لحاظ هدف، پژوهش از نوع کاربردی و از نظر روش جمعآوری دادهها از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل 148 نفر از زنان کارآفرین منتخب صاحب کسب و کار در سیزدهمین همایش توسعه کارآفرینی زنان ایرانی بود که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده 106 نفر حجم نمونه در نظر گرفته شد. دادههای لازم از طریق پرسشنامههای استاندارد جمعآوری شده است. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد که به این منظور نرمافزار آماری PLS Smart بکار گرفته شده است. نتایج پژوهش بیانگر تاثیر مثبت و معنادار شبکههای اجتماعی زنان کارآفرین بر هوشیاری کارآفرینانه و انگیزش شغلی آنها میباشد. همچنین نتیجه گرفته شد که شبکههای اجتماعی زنان کارآفرین تاثیر غیرمستقیم بر انگیزش شغلی از طریق متغیر میانجی هوشیاری کارآفرینانه دارد. با توجه به رابطه شبکههای اجتماعی زنان کارآفرین بر انگیزش شغلی، میتوان بیان کرد که ارتباطات گسترده و موثر زنان از طریق شبکههای اجتماعی میتواند به انگیزه بالاتر و در نهایت عملکرد بهتر آنها در زمینه کسب وکار منجر شود. |
کد مقاله | 29678 |
تعداد بازدید | 198 |
|