• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان جایگاه و نقش خانواده دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تهران در تولید سرمایه فرهنگی ایشان از بعد تجسد یافته
تعداد صفحات 18
نویسنده احسان ثاقب یحیی‌پور - رزیتا سپهرنیا - فاطمه عزیزآبادی فراهانی
مشخصات نشریه فصلنامه مدیریت فرهنگی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات - علمی پژوهشی سال 11 شماره 3 پیاپی 38
تاریخ انتشار زمستان - 1396
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 28-11
زبان فارسی
کلید واژه نقش خانواده  سرمایه‌های فرهنگی  جایگاه خانواده  خانواده دانشجویان  دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران  بعد تجسد یافته  
چکیده مقدمه و هدف پژوهش: هدف از پژوهش حاضر جایگاه و نقش خانواده‏ ‏دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تهران در تولید سرمایه ‏فرهنگی ایشان از بُعد تجسّد یافته می‌باشد. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی می باشد و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی – پیمایشی است. برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط از روش کتابخانه‏ ای - میدانی و به صورت پرسشنامه استفاده شده است.
روش پژوهش: با توجه به هدف و موضوع پژوهش جامعۀ آماری، این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران می‏باشد. در این پژوهش به دلیل عدم دسترسی به جامعه مورد مطالعه برای تعیین حجم نمونه از روش کوکران استفاده و 380 نفر انتخاب و پرسشنامه به صورت تصادفی ساده بین آنها توزیع گردید. برای تعیین روایی پرسشنامه‌ها از روش روایی محتوایی استفاده گردیده و هم‌چنین برای تعیین پایایی پرسشنامه‌ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد و ضرایب نشان داد که ابزار جمع‌آوری اطلاعات از پایایی بالایی لازم برخوردار می‌باشد.
یافته‌ها: برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد، در آمار توصیفی پژوهش به بررسی متغیرهای پژوهش از قبیل میانگین، انحراف معیار و واریانس و متغیرهای جمعیت شناختی از قبیل جنسیت، سن، وضعیت تحصیلات، وضعیت تاهل، رشته تحصیلی پرداخته شد. پس از آن در آمار استنباطی، به منظور بررسی روایی پرسشنامه از تحلیل عاملی تأییدی و به منظور بررسی فرضیات پژوهش از مدل‌سازی معادلات ساختاری روش الگویابی معادلات ساختاری (SEM)[i] با کمک نرم‌افزار SmartPLS 3 استفاده گردید.
نتیجه‌گیری: در نهایت تمامی فرضیه‌های پژوهش تأیید شد، هم‌چنین از برآیندهای اطلاعات جداول تحلیل داده‌ها استنباط شد که متغیرهای پژوهش در جامعة آماری مورد مطالعه مثبت و زیاد است. نتایج نشان داد که آموزش مهارت دانشجویان کمترین تأثیر و متغیر آشنایی با قوانین بیشترین تأثیر را بر سرمایه فرهنگی تجسد یافته داشته است.

کد مقاله 29543
تعداد بازدید 227

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397