عنوان | مقایسه خودشناسی انسجامی و ناگویی خلقی در بین دانشآموزان عادی و طلاق |
تعداد صفحات | 16 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه مطالعات روانشناختی - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا (س) - علمی پژوهشی شماره 4 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1396 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 92-77 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | خودشناسی دانشآموزان عادی دانشآموزان طلاق پسر دانشآموزان طلاق دانشآموزان دبیرستانی ناگویی خلقی فرزندان خانوادههای طلاق دانشآموزان پسر دبیرستانی خودشناسی انسجامی دانشآموزان پسر فرزندان عادی |
چکیده |
هدف از پژوهش حاضر مقایسه خودشناسی انسجامی و ناگویی خلقی در بین دانش آموزان پسر دبیرستانی طلاق و عادی مشگین شهر در سال 95-1394 بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان طلاق و عادی بود که از بین آنها نمونهای به تعداد 120 نفر از فرزندان طلاق و عادی به روش نمونه گیری خوشهای تصادفی انتخاب شدند. ابزار سنجش این پژوهش، مقیاس ناگویی خلقی تورنتو و خودشناسی انسجامی (ISK) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل واریانس چند متغیری استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری (MANOVA) نشان داد که دو گروه از دانش آموزان طلاق و عادی در ناگویی خلقی و خودشناسی انسجامی تفاوت معناداری دارند. همچنین. نتایج نشان داد که بین خودشناسی انسجامی و ناگویی خلقی در بین کلیه دانش آموزان تفاوت معنی داری وجود دارد. بنابراین میتوان برای کمک به دانش آموزان طلاق به منظور ارتقای توانمدنی ها برنامههای حمایتی در زمینه خودشناسی و ابراز عقاید ارائه داد. |
کد مقاله | 29269 |
تعداد بازدید | 161 |
|