عنوان | رابطه تعارض والد فرزند و جو عاطفی خانواده با عملکرد تحصیلی در دانشآموزان دوره اول متوسطه شهرستان کارون |
تعداد صفحات | 9 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه روانشناسی اجتماعی (مصوب دانشگاه آزاد) سال 12 پیاپی 43 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1396 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 53-45 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | جو عاطفی خانواده تعارضات والد فرزند عملکرد تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی دوره اول متوسطه کارون (شهرستان) |
چکیده |
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه تعارض والد – فرزند و جو عاطفی خانواده با عملکرد تحصیلی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان کارون بود که 170 نفر از آنها از طریق روش نمونهگیری چند مرحله ای انتخاب شدند. همه شرکت کنندگان پرسشنامه های تعارض والد – فرزند و جو عاطفی خانواده را تکمیل نمودند و دادهها با استفاده از روش همبستگی و رگرسیون به روش ورود همزمان تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین تعارض والد – فرزند با عملکرد تحصیلی رابطه منفی و معنی داری وجود دارد (14/0- = r ، 05/0 > p) اما بین جو عاطفی خانواده با عملکرد تحصیلی رابطه معنی داری وجود ندارد (09/0 = r ، 05/0 < p). همچنین نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون به روش ورود همزمان نشان داد که بین متغیرهای مستقل با عملکرد تحصیلی رابطه چندگانه وجود ندارد. |
کد مقاله | 29112 |
تعداد بازدید | 192 |
|