عنوان
|
زن، حضوري گسترده اما نامرئي در رسانه |
تعداد صفحات
|
12 |
نویسنده
|
شیدا اعتضادی |
مشخصات نشریه
|
پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش سابق) - سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ايران سال 11 پیاپی 38 |
تاریخ انتشار
|
تابستان - 1383 |
محدوده صفحات
|
218-207 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
زن رادیو و تلویزیون آمار حضور زن در رسانه اشتغال زن در رسانه حضور زن در رسانه
|
موضوع
|
زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات
|
چکیده
|
يكي از مسائل مهم در مورد زنان چگونگي ميزان حضور آنان در جامعه, خصوصا رسانه مي باشد. نويسنده با توجه به آمار و اسناد و مدارك به بررسي مشاركت زنان در عرصه راديو و تلويزيون پرداخته سپس با بررسي آمار فوق به چگونگي فعاليت زنان در رسانه از جمله اين كه اين فعاليت ها در بعضي قسمت ها مانند تصوير برداري كمتر و در بعضي مشاغل مانند تهيه كنندگي بيشتر است. ايشان حضور كمرنگ زنان در هر يك از مشاغل را تحت تأثير شرايط ساختاري و فرهنگي جامعه مي داند.\r\n\r\nدر ادامه به مشكلات مديريتي زنان در رسانه اشاره شده از جمله اين موارد عدم اطمينان به موفقيت آنان در انجام مسئوليت هاي محوله, نگاه منفي به حضور زنان موفق در اين عرصه و... وجود اين عوامل و عوامل ناپيدا همچون مسئوليت سنگين مادر بودن و ايفاي نقش همسري موجب شده زنان در مقايسه با مردان پيشرفت و ارتقاي سازماني كمتري داشته باشند. در پايان با نتيجه گيري از بحث روند حضور و مشاركت زنان را در عرصه راديو و تلويزيون روند رو به رشد دانسته كه اين مسئله موجب بروز نگاهي نو به مسائل زنان شده است.
|