• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان عوامل مؤثر بر الگوی نگرش به ازدواج در کارکنان نیروی انتظامی؛ مدل تحلیل مسیر
تعداد صفحات 5
نویسنده الهه غضنفری - انوشیروان کاظم‌ نژاد - محمد غلامی فشارکی
مشخصات نشریه فصلنامه طب انتظامي شماره 1 پیاپی 24
تاریخ انتشار زمستان - 1396
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 23-19
زبان فارسی
کلید واژه نیروی انتظامی  نگرش به ازدواج  پلیس  تحلیل مسیر   
چکیده اهداف: نگرش به ازواج یک پدیده شناختی است که بر رغبت به ازدواج، سن ازدواج و پایداری آن تاثیر قابل توجهی دارد. مطالعه حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر الگوی نگرش به ازدواج انجام شد.
ابزار و روش‌ها: این مطالعه مقطعی با استفاده از نمونه‌گیری خوشه‌ای 2مرحله‌ای در سال 1394-1393 در 750 نفر از پرسنل نیروی انتظامی شهر تهران انجام شد. برای گردآوری داده‌ها از پرسش‌نامه خودساخته نگرش به ازدواج استفاده شد. داده‌ها با استفاده از آزمون‌های تحلیل عاملی، ضریب همبستگی اسپیرمن و تحلیل مسیر در قالب نرم‌افزار SPSS 23 و AMOS 23 تجزیه و تحلیل شدند.
یافته‌ها: شاخص‌های تعداد برادر و خواهر، سابقه کار و تعداد ایده‌آل فرزندان همبستگی مثبت معنادار و سن ایده‌آل نیز همبستگی منفی معناداری با شاخص نگرش به ازدواج داشتند. همبستگی شاخص‌های سن و وضعیت اقتصادی با شاخص نگرش به ازدواج معنادار نبود ( 0/05 p > ). شاخص‌ نیکویی برازش با مقادیر 0/00 =RMSEA، 0/99 = GFI، 0/99 = NFI و 0/73 = CMIN/DF نشان‌دهندۀ مناسب‌بودن مدل مسیر بود. در آزمون تحلیل مسیر مشخص شد که جنسیت، سن ایده‌آل برای ازدواج و تعداد خواهر و برادر اثر مستقیم بر نگرش به ازدواج و سن، سابقه کار، تعداد ایده‌آل فرزند و وضعیت اقتصادی نیز اثر غیرمستقیم بر نگرش به ازدواج داشتند.
نتیجه‌گیری: ایجاد فرهنگ داشتن فرزند بیشتر در خانواده، ثبات‌بخشیدن به وضعیت استخدامی افراد و داشتن سابقه کار مناسب نگرش به ازدواج را افزایش می‌دهد.

کد مقاله 28844
تعداد بازدید 248

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397