چکیده
|
نويسنده با طرح اين پرسش كه آيا تصوير واحدي از زن عرب در رسانه هاي عربي وجود دارد يا اين كه فرهنگ هاي محلي و شرايط اقليمي تصاوير منفردي از زن عرب نشان مي دهند. مقاله خود را شروع كرده, سپس براي بررسي سيماي زن در رسانه هاي عربي به پژوهش هايي كه در اين زمينه ارائه شده اشاره كرده حوزه پژوهش اين مقالات موضوعاتي همچون تصوير زن در رسانه, زن در تبليغات بازرگاني, زن در مطبوعات و مانند اين ها مي باشد. سپس نويسنده به بررسي حضور زن در تبليغات بازرگاني تلويزيون پرداخته و به مواردي همچون ايجاد پيوند ميان زن و جاذبه هاي جنسي جهت تبليغ كالاهاي شركت ها قرار دادن زن بمنزله يك شيء همچون لوازم منزل و ساير كالاي تبليغي و مانند اين ها اشاره كرده سپس به ذكر پاره اي از انتقادات به مطبوعات زنان از جمله اختصاص صحفات متعدد به موضوعاتي نظير مدهاي لباس, مدل هاي مو, آرايش و مانند اين ها پرداخته در پايان نيز پيشنهادهايي براي بهبود وضعيت زنان ارائه كرده از جمله اين پيشنهادات مي توان به معرفي نمونه هاي زنان موفق در عرصه هاي گوناگون, كاهش مصرف گرايي غير مرتبط به پيشرفت خانواده و ساير موارد ديگر اشاره كرد.
|